اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

هزینه احراز هویت برا ی سامانه جامع روابط کار چقدر است

سامانه جامع روابط کار برای الکترونیکی شدن مناسبات بین کارگر و کار فرما و ثبت شکایت کارگران راه اندازی شده که برای احراز هویت کارگران باید با پرداخت 5000 تومان در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک اقدام شود.

هزینه احراز هویت برا ی سامانه جامع روابط کار چقدر است

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه جامع روابط کار با هدف کاهش مراجعات حضوری کارگران به ادارات کار و آسانی دسترسی کارگران طراحی شده و اگر در یک کارگاه مشکلی بین کارگر و کارفرما ایجاد شد با ارائه مدارک می‌تواند طرح دعوا کند و این شکایت در شورای حل اختلاف قابل رسیدگی است.

برای احراز هویت کارگران در سامانه جامع روابط کار مانند سامانه سجام باید کارگر با مدارک مورد نظر یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک مراجعه کند و احراز هویت شود.

راهنمای نحوه احراز هویت و ورود به سامانه جامع روابط کار

1-گام اول:به منظور بهره مندی از خدمات سامانه جامع روابط کار ابتدا باید با رجوع به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت در این دفاتر به عضویت سامانه جامع روابط کار درآیید. برای این منظور با در دست داشتن مدارک زیر به یکی از دفاتر پیشخوان دولت که فهرست آنها در این صفحه بارگذاری شده است مراجعه نمایید:

الف)اگر کارگر هستید: کارت ملی و کارت پایان خدمت یا برگه معافیت از خدمت (در صورتی که دوره نظام وظیفه را گذرانده‌اید و یا از معافیت برخوردارید) و پرداخت مبلغ 5000 تومان.

امکان احراز هویت افرادی که کارت پایان خدمت یا برگه معافیت از خدمت ندارند نیز وجود دارد؛ ولی چنانچه این مدارک را همراه نداشته باشید، به عنوان فردی که فاقد این مدارک است، احراز هویت می‌شوید.

ب)اگر کارفرما هستید:

ب-1- اگر کارفرمای حقیقی هستید (یعنی به عنوان شرکت یا موسسه در اداره ثبت شرکت ها ثبت نشده باشید مثل عکاسی، آهنگری، لوازم التحریر فروشی و ..... ):کارت ملی و جواز کسب (در صورتی که دارای جواز کسب هستید)و پرداخت مبلغ 6000 تومان.

* امکان احراز هویت کارفرمایانی که جواز کسب ندارند، نیز وجود دارد.

ب-2- اگر کارفرمای حقوقی هستید (یعنی به عنوان شرکت یا موسسه حقوقی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده اید): کارت ملی مدیر عامل، آگهی تاسیس شرکت و آگهی آخرین تغییرات شرکت که نام آخرین مدیرعامل و آخرین نشانی دفتر مرکزی شرکت در آن قید شده باشدو پرداخت مبلغ 6000 تومان.

ج- سایرین: چنانچه نه کارگر هستید و نه کارفرما، ولی به هر دلیل دیگری نیاز به دسترسی به سامانه جامع روابط کار دارید مثلا نماینده یکی از طرفین دعوا (نماینده کارگر یا کارفرما) هستید: کارت ملیو پرداخت مبلغ 5000 تومان

نکته: با توجه به اینکه سطح دسترسی کاربران به خدمات ارائه شده در سامانه جامع روابط کار بستگی به نقشی دارد که برای فرد تعریف می شود؛ بنابراین در تعیین نقش خود (کارگر، کارفرما، سایرین) دقت نمایید.

2- گام دوم: بلافاصله پس از احراز هویت و تعیین نقش خود در دفتر پیشخوان دولت، نام کاربری و رمز عبور شما به شماره تلفن همراهی که اعلام کرده‌اید پیامک می شود. در حفظ این پیامک (تا قبل از ورود به سامانه) کوشا باشید.

3- گام سوم: پس از دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از طریق پیامک، با ورود به صفحه اصلی سامانه به نشانی http://prkar.mcls.gov.ir ، نام کاربری، رمز عبور و تصویر امنیتی را وارد و به کارپوشه شخصی خود وارد شوید.

نکته: پس از ورود به کارپوشه شخصی خود می توانید نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید.

در حفظ و نگهداری نام کاربری و رمز عبور خود کوشا باشید. در صورت فراموشی یا گم کردن نام کاربری و رمز عبور خود، باید مجددا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و احراز هویت شوید تا نام کاربری و رمز عبور جدیدی برای شما پیامک شود.

4- گام چهارم: با ورود به کارپوشه شخصی خود می توانید از خدمات مورد نیاز خود بهره ببرید. برای آشنایی با نحوه استفاده از این خدمات نیز می توانید راهنمای استفاده از هر خدمتی را ملاحظه نمایید. به عنوان مثال راهنمای تقدیم دادخواست (طرح شکایت) و نظایر اینها.

توجه: با فقط یک بار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت و عضویت در سامانه جامع روابط کار می توانید از تمامی خدمات سامانه جامع روابط کار و به دفعات متعدد بهره ببرید و نیازی به احراز هویت مجدد نیست؛ مگر آنکه نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش و یا گم کرده باشید.


سامانه جامع روابط کار

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول