اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سالانه بیش از ۲ هزار مورد عقرب گزیدگی در ایلام اتفاق می‌افتد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سالانه بیش از 2 هزار عقرب گزیدگی در ایلام اتفاق می‌افتد که این موضوع استان ایلام را جز استان‌های پرخطر قرار می‌دهد.

سالانه بیش از ۲ هزار مورد عقرب گزیدگی در ایلام اتفاق می‌افتد

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام شامگاه امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: در طول سال به طور متوسط بیش از ۲ هزار مورد عقرب گزیدگی در استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: با این میزان عقرب گزیدگی در استان، ایلام جزو استان‌های پرخطر محسوب می‌شود.

صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیست گونه‌های مختلف عقرب، بخصوص عقرب «گادیم» به عنوان خطرناکترین و سمی‌ترین عقرب ایران در استان ایلام، خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی، عدم خود درمانی و یا درمان‌های سنتی در صورت عقرب زدگی شد.

وی تصریح کرد: بهترین اقدام در صورت عقرب گزیدگی، رساندن سریع فرد بیمار به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان است.

وی همچنین به راه‌های پیشگیری از عقرب گزیدگی اشاره کرد و گفت: از راه‌های پیشگیری از عقرب گزیدگی می‌توان به خودداری از نگه‌ داشتن البسه در کف اتاق، بازرسی لباس و کفش و دیگر وسایل قبل از پوشیدن از نظر وجود احتمالی عقرب، استفاده از مصالح ساختمانی مناسب در روستاها و بهسازی منازل و محیط روستایی اشاره کرد.

دکتر صادقی‌فر همچنین استفاده از دستکش و چکمه توسط کشاورزان و کارگران ساختمانی هنگام کار در باغات و مزارع و ساختمان سازی، ممانعت از بازی کردن کودکان با پای برهنه در پارک‌ها و کوچه‌ها از دیگر راهکارهای پیشگیری از عقرب گزیدگی عنوان کرد.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول