اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در آذربایجان‌غربی ضروری است

رئیس کل دادگستری آذربایجانغربی گفت: تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در استان ضروری است و این امر ضامن امنیت جامعه خواهد بود.

تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک در آذربایجان‌غربی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی اکبر گروسی در جلسه بررسی وضعیت امنیتی زندان‌های استان و کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک، اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از جرم و مجرم در جامعه موثر است و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و گاه آثار مخرب و منفی دارد.

وی ادامه داد: نظام اسلامی با رافت اسلامی در زمان شیوع ویروس کرونا کرامت و ارزش ویژه‌ای به زندانیان قائل شد و توجه ویژه‌ای به خانواده‌های زندانیان داشت و کمک کرد تا زندانیان در این ایام حساس در کنار خانواده‌های خود باشند.

وی افزود: در ایام کرونا مرخصی‌ها بسیار خوب مدیریت شد و بعضی زندانیان توانستند بهره لازم را از الطاف اسلامی ببرند و حتی برخی از زندانیان با اتمام محکومیت خود در ایام مرخصی مواجه شدند و در واقع از زندان آزاد شدند.

گروسی تاکید کرد: باید با وفاق و اتحاد تلاش کنیم تا اهداف مجازات‌ها که در واقع اصلاح و بازپروری محکومان و مجرمان هست، به درستی انجام شود و بتوانیم اصلاح واقعی را در مجرمین انجام دهیم تا وقتی یک زندانی محکومیتش تمام می‌شود مجدداً مرتکب جرم نشود و بتواند به جامعه بازگردد.

این مقام قضایی افزود: آنچه که مبرهن است تاثیر مجازات‌ها در اصلاح و بازپروری مجرمین نسبی است و در بعضی مجرمین مثبت و در برخی بی‌اثر است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ما باید تلاش کنیم با روانشناسی مجرمین و با استفاده از علم و تجربه جرم‌شناسی آثار مثبت اعمال مجازات‌ها را افزایش دهیم و بتوانیم مجرمین بیشتری را اصلاح و به جامعه برگردانیم چرا که اکثر این مجرمین خانواده دارند و چشم انتظار این افراد هستند پس با اصلاح یک مجرم در واقع کمک بزرگی به خانواده او در نتیجه به جامعه خواهد شد.

گروسی خاطرنشان کرد: در خصوص مجرمین حرفه‌ای و خطرناک هم از همه مسئولین قضایی، انتظامی و امنیتی می‌خواهم با تکمیل سامانه اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و رصد دائمی این افراد و تحت نظر قرار دادن آنها تضمین کننده امنیت و آرامش روانی در جامعه است و از بروز هرگونه جرم یا شرارتی از ناحیه آنها جلوگیری می‌کند و مردم و جامعه از آرامش و امنیت لازم برخوردار شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول