اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اجرای جنگ قرآنی ضیافت الهی در اسلامشهر/ ۳۰ ختم قرآن به یاد ۹۰۰ شهید

دبیر ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر گفت: با اجرای طرح جز خوانی قرآن ۳۰ ختم قرآن کریم در ماه مبارک رمضان یاد و خاطره ۹۰۰ شهید شهرستان اسلامشهر گرامی داشته می‌شود.
جشنواره مجازیماه خدا

اجرای جنگ قرآنی ضیافت الهی در اسلامشهر/ ۳۰ ختم قرآن به یاد ۹۰۰ شهید

حمید رحیمی دبیر ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دراسلامشهر اظهار کرد: در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان اسلامشهر طرح جزخوانی و ختم قرآن به یاد شهدا در روزهای ماه مبارک رمضان توسط قاریان و علاقمندان به تلاوت قرآن کریم در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با تشریح جزئیات اجرای طرح، افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر روز با تلاوت ۳۰جزء قرآن کریم به یاد۳۰شهید شهرستان توسط قاریان، حافظان و اقشار مختلف مردم علاقه‌مند به کلام وحی الهی، یک ختم قرآن انجام می‌شود و با اجرای این طرح تا پایان ماه مهمانی خدا یاد و خاطره ۹۰۰ شهید اسلامشهر با تلاوت یک جزء به نام یک شهید گرامی داشته می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اجرای برنامه جنگ قرآنی ضیافت الهی در اسلامشهر، بیان کرد: در ایام ماه مهمانی خدا با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی ویژه برنامه ماه مبارک رمضان در قالب جنگ قرآنی ضیافت الهی با مشارکت و همراهی اداره اوقاف و امور خیریه ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مرکز افق آستان مقدس امام زاده عقیل(ع) و موسسه فرهنگی کوثر از سوی ستاد توسعه فرهنگی قرآنی شهرستان اسلامشهر، برگزار می‌شود.

رحیمی تأکید کرد: در ویژه برنامه جنگ قرآنی که با استفاده از ظرفیت فضای مجازی همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان و کنار ضریح مطهر امامزاده عقیل(ع) در پیام رسان اینستاگرام تهیه و به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شود برنامه‌های متنوع قرآنی، فرهنگی، معرفی قاریان برجسته جهان اسلام، دعوت از قاریان مطرح کشور و شهرستان اسلامشهر، جزخوانی( ترتیل تقطیعی)، دعوت از مسؤولان منطقه، مسابقه و اهدای جایزه به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد توسعه قرآنی شهرستان اسلامشهر، ابراز داشت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا و با توجه به اعلام تعطیلی تجمع‌ها، کلاس‌های آموزشی و غیره به منظور آموزش هنر تلاوت قرآن کریم به علاقه‌مندان ،آموزش قطره قرآن کریم از مبتدی تا پیشرفته هر شب از ساعت ۲۳ در لایو اینستاگرام به صورت ارتباط مستقیم با جامعه قرآنی کشور و به صورت آموزش مجازی تدریس می‌شود.

قاری برجسته قرآن کشور، ادامه داد: در طرح آموزش مجازی قرآن کریم که با گپ‌وگفت‌های قرآنی همراه است علاوه بر علاقه‌مندان به قرآن در شهرستان اسلامشهر بسیاری از هموطنان و عاشقان کلام وحی الهی در اقصی نقاط جهان شرکت و حضور فعالی دارند و خدا را شاکریم که توانستیم از این طریق خدمتی ارائه کنیم.

رحیمی برگزاری جشنواره مجازی ماه خدا را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ستاد توسعه قرآنی شهرستان اسلامشهر برشمرد و عنوان کرد: جشنواره مجازی ماه خدا که در۶ بخش مجزا برگزار می‌شود علاقه‌مندان به هنر و آداب اسلامی می‌توانند در زمینه‌های حفظ و قرائت قرآن کریم، عکاسی، نقاشی، دلنوشته، تزئین سفره سحر و افطار بصورت ساده و با رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی، روزه اولی‌ها و مداحی کودکان با تولید و خلق آثار هنری شرکت کنند.

وی تصریح، کرد : در بخش حفظ و قرائت قرآن کریم در قسمت اول که ویژه گروه سنی ۵ تا ۸ سال است علاقه‌مندان به قرآن می‌توانند با حفظ سوره‌های کوچک قرآن و خواندن آن‌ها در مقابل دوربین موبایل و ارسال فیلم تهیه شده از این تلاوت‌ها به دبیرخانه جشنواره به نشانیemamaser @ در پیام رسان‌های ایتا و تلگرام در این جشنواره مشارکت کنند.

این فعال برجسته قرآنی با اشاره به دیگر قسمت‌ها این بخش، افزود: در قسمت قرآن کریم که ویژه گروه سنی زیر ۹ سال و ۱۰ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده شرکت‌کنندگان در جشنواره، تلاوت قرآن را به دلخواه با صوت و لحن به مدت ۲ دقیقه انجام و با ارسال فیلم تهیه شده به دبیرخانه با نشانی‌های اعلام شده شرکت خواهند کرد.

رحیمی بیان کرد: در بخش عکاسی علاقه‌مندان می‌توانند در قسمت ویژه سنی گروه سنی ۱۵ تا ۲۰ سال از آداب و رسوم ماه مبارک رمضان که در میان اقوام و خانواده‌ها رایج است به وسیله موبایل عکس تهیه کنند و در قسمت دیگر که محدودیت سنی ندارد  آثار تهیه شده از تزئینات ساده سفره‌های افطاری و سحری با رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی باید به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

وی با بیان اینکه در بخش نقاشی که ویژه گروه سنی زیر ۸ سال و گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال در نظر گرفته شده شرکت‌کنندگان با موضوعات آداب و رسوم ماه مبارک رمضان، شب های قدر و قصص قرآنی آثاری را خلق و آن تصویر آن را به آدرس اعلام شده ارسال emamzaman1441@ دبیرخانه ارسال کنند.

دبیر ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر تأکید کرد : در بخش دل نوشته که با موضوعات راز و نیاز با خداوند، توسل به حضرت امام علی(ع) و امام حسن مجتبی(ع) که ویژه افراد زیر ۱۶ سال است شرکت‌کنندگان دل نوشته‌های خود را تهیه و برای شرکت در جشنواره ارسال خواهند کرد.

رحیمی با تشریح شرایط حضور در بخش روزه اولی‌ها، اظهار داشت: در این قسمت دختران با سن ۹ سال تمام و پسران با سن با ۱۵ سال سن تمام می‌توانند با فیلمبرداری و عکاسی از لحظات نیایش و عبادات افرادیکه امسال برای نخستین بار روزه بر آن‌ها واجب شده در جشنواره این شرکت حضور یابند.

وی با اشاره به جزئیات بخشی مداحی کودکان جشنواره مجازی ماه خدا، بیان کرد: در این قسمت از جشنواره مداحان جوان و نوجوان در دو گروه سنی ۵ تا ۷ سال و ۸ تا ۱۶ سال در زمینه قرائت دعای امن یجیب، دعای فرج، مرثیه سرایی و مداحی به مناسبت ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع ) و مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) آثاری را تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر ستاد توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان اسلامشهر با تأکید بر این که آخرین مهلت ارسال آثار تولیدی، پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود، خاطرنشان کرد: در پایان جشنواره بر اساس انتخاب و رأی هیأت داوران و انتخاب مردمی آثار ارسال شده که در کانال ایتا و تلگرام به نشانی قابل مشاهده خواهد بود، در هر بخش به نفرات و آثار برتر هدایایی به رسم یادبود اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول