اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای مرحله دوم طرح کمک مومنانه در 5 شهرستان زنجان

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان گفت: مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه همزمان در سراسر کشور در پنج شهرستان استان از جمله زنجان، ابهر، خدابنده، ماهنشان و طارم برگزار می‌شود.

اجرای مرحله دوم طرح کمک مومنانه در 5 شهرستان زنجان

فرهاد امندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج سازندگی(17 اردیبهشت 1379) اظهار کرد: 14 تا 20 اردیبهشت هر سال هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه خدمت گروه‌های جهادی، خیرین و عموم مردم انقلابی و جهادی استان که با مشارکت و حمایت‌های بی شائبه و بدون چشم‌داشت، باعث اعتلای اقدامات و خدمات بسیج سازندگی شده‌اند، عنوان کرد: این گروه‌ها همواره در بخش‌های مختلف حضور دارند.

وی با اشاره به مشارکت 4 هزار و 755 گروه جهادی در استان زنجان بیان کرد: این گروه‌ها شامل 24 هزار و 824 نفر می‌شود.

امندی با بیان اینکه ضدعفونی اماکن مذهبی، مدارس، ادارات، مجتمع‌های مسکونی، معابر عمومی و ... به تعداد 10 هزار و 763 نقطه انجام شده است، بیان کرد: این اقدام با مصرف یک میلیون و 684 هزار لیتر مواد ضدعفونی انجام شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان اضافه کرد: اقلام بهداشتی و ضدعفونی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر 114 هزار و 60 بسته تهیه و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه 109 کارگاه تولید ماسک در زنجان فعال‌سازی شده است، بیان کرد: در این کارگاه‌ها یک میلیون و 647 عدد ماسک تهیه شده است.

امندی با اشاره به  اینکه 710 هزار عدد ماسک و دستکش با اولویت شبکه بهداشت، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و مناطق محروم توزیع شده است، عنوان کرد: 126 هزار نفر از مردم نیز به صورت چهره به چهره آموزش دریافت کردند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه 17 هزار نسخه بروشورهای آموزشی تهیه و توزیع شده است، اظهار کرد: کمک‌های خیرین در مبارزه با کرونا و تهیه بسته‌های معیشتی نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا به مبلغ 19 میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی با همکاری سپاه، گروه‌های جهادی بسیج، خیرین، عموم مردم، کارخانجات، ادارات و سایر اقشار به تعداد 48 هزار و 127 بسته تهیه و توزیع شده است.

امندی با بیان اینکه روز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز ولادت کریم اهل بیت (ع)، مرحله دوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه همزمان در سراسر کشور در پنج شهرستان استان از جمله زنجان، ابهر، خدابنده، ماهنشان و طارم برگزار می‌شود، بیان کرد: از ساعت 17 تا 19 به صورت زنده از شبکه‌های ملی صدا و سیما پخش خواهد شد.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول