اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اخذ «عوارض» آزادراهی از مردم روستاهای اطراف بندرعباس صحیح نیست/ نمایندگان جلوی این زورگیری را بگیرند!

اخذ مستمر عوارض آزادراهی از مردم روستاهای پیرامون آزادراه بندرشهید رجایی موجب گلایه آنان شده است.

اخذ «عوارض» آزادراهی از مردم روستاهای اطراف بندرعباس صحیح نیست/ نمایندگان جلوی این زورگیری را بگیرند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اخذ عوارض مستمر آزادراهی از مردم روستاهای پیرامون آزادراه بندرشهید رجایی به مبلغ 1200 تومان با هر بار عبور خودروهای مردم این روستاها و لحاظ شدن آن در سامانه پلاک هر خودرو، گلایه‌های زیادی را در پی داشته است.

در همین زمینه حمیدرضا مرادی عضو شورای بخش مرکزی بندرعباس با تأیید این خبر، اظهار کرد: متأسفانه عوارضی آزادراه بندر شهید رجایی در کنار ورودی روستای قلاتو در بخش مرکزی بندرعباس تعبیه شده است و مردم بسیاری از روستاهای منطقه مجاور با این آزادراه مجبورند برای هر بار تردد کوتاه در این محور و حتی برای سفر به بندرعباس مبلغ 1200 تومان را به عنوان عوارض آزادراهی پرداخت کنند.

وی افزود: پیش از این کانکس‌هایی در محل این عوارضی نصب بود که نیروی انسانی مستقر در آن با مشاهده پلاک 84 و 94 که متعلق به استان هرمزگان است، عوارض از مردم محلی دریافت نمی‌کردند اما اکنون با تعبیه دوربین‌های پلاک‌خوان به محض عبور از عوارضی، مبلغ 1200 تومان در سوابق پلاک خودرو ثبت می‌شود که برای مردم ساکن در مناطق روستایی ایسین و تازیان و.. که مجبورند روزانه دو تا سه بار در این محور رفت و آمد کنند، مبلغ بالایی است و ظلمی آشکار بشمار می‌آید.

مرادی بیان داشت: برخی کارگران و رانندگان شرکت‌ها و صنایع غرب بندرعباس و بندرشهید رجایی در طول روز چندین بار از برابر دوربین‌های این عوارضی عبور می‌کنند که هر بار مبلغ 1200 تومان برای آنها لحاظ می‌شود که واقعا در طول ماه به مبلغ قابل توجهی تبدیل می‌شود که از توان زندگی و خرج و مخارج این خانواده‌ها و افراد خارج است.

وی از نمایندگان و استاندار هرمزگان در مجلس خواست تا از طریق مکاتبه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلاک‌های بومی را از پرداخت این عوارض مستثنی کنند چرا که دریافت این عوارضی از مردم روستاهای در مجاورت با این آزادراه زورگیری تلقی می‌شود و مردم گلایه فراوانی در این زمینه دارند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول