اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه ازبکستان درباره مناسبات دوجانبه و شیوع کرونا

وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان امروز درباره مناسبات دوجانبه به ویژه وضعیت حمل و نقل بین ۲ کشور و مقابله با شیوع کرونا تلفنی گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و وزیر خارجه ازبکستان درباره مناسبات دوجانبه و شیوع کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف و «عبدالعزیز کامیلف» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان صبح امروز (پنجشنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند. 

در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه ایران با توجه به سیل اخیر در ازبکستان با دولت و مردم این کشور خصوصا با آسیب دیدگان ناشی از سیل ابراز همدردی کرد.

همکاری‌های ۲ کشور در حوزه روابط دوجانبه، به ویژه وضعیت حمل و نقل بین ۲ کشور، مقابله با شیوع کرونا و تحولات افغانستان از دیگر موضوعات مورد گفتگو و تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان در این گفت‌وگوی تلفنی بود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی و «شوکت میرضیایف» روسای جمهور ایران و ازبکستان نیز دیروز (چهارشنبه) ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم توسعه همکاری و همدلی دولت‌ها و کشورهای جهان برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

رؤسای جمهور ایران و ازبکستان در این گفت‌وگو با بررسی وضعیت روابط و همکاری‌های ۲ کشور در بخش‌های گوناگون، توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله گسترش همکاری‌های بانکی، تسهیل در صدور روادید برای تجار ۲ کشور و بازگرداندن روابط تجاری و اقتصادی ایران و ازبکستان به روال قبلی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد توافق قرار دادند.

روحانی همچنین آمادگی ایران را برای انتقال تجربیات و تامین نیازمندی‌های ازبکستان برای مبارزه با کرونا اعلام کرد.(بیشتر بخوانید)

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در ازبکستان به ۲ هزرا و ۲۱۷ نفر رسیده است و تا امروز در این کشور یک هزار و ۵۰۱ نفر بهبود یافته و ۱۰ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.(اینجا بخوانید)

محمدجواد ظریف ۱۶ اردیبهشت ماه نیز با همتای گرجستانی خود تلفنی گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران  روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نیز با وزرای خارجه کوبا، پاکستان، ترکمنستان و همچنین سرپرست وزارت خارجه افغانستان درباره مناسبات دوجانبه و شیوع ویروس کرونا تلفنی گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول