اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کیفیت آموزش دانشجویان مورد توجه باشد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: اگر به ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌اندیشیم، باید یاددهی، یادگیری و کیفیت آموزش دانشجویان دغدغه مدیران باشد.

کیفیت آموزش دانشجویان مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابراهیم صالحی‌عمران ظهر امروز در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به مناسبت هفته آموزش ویژه اساتید دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه نسل چهارم است و در این نگاه باید بیش از پیش به صنعت و کشاورزی اتکا کرد و با نگاه متفاوت خدمات خود را به جامعه ارائه داد.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌های آموزش عالی باید با محوریت نیاز روز جامعه باشد، بیان کرد: نگاه دانشگاه فنی توجه به بخش خصوصی است و برنامه‌ریزی‌ها به‌ گونه‌ای است که بدنه دانشگاه بتواند با بخش خصوصی مرتبط شود. همچنین اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای باید استادکار به‌ معنای واقعی باشند و باید بر روی عناصری که مستقیماً بر روی یاد دهی و یادگیری دانشجویان تمرکز دارد، فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه کیفیت آموزش عالی به محصول نهایی آن بستگی دارد، افزود: آموزش الکترونیکی یکی از رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه ای است که باید به طور جدی پیگیری شود. آموزش الکترونیکی یک شایستگی است که باید در دانشجو و استاد ایجاد شده و استفاده از فناوری های نوین در ارائه دروس عملی به صورت الکترونیکی، موانع و مشکلات پیشرو باید با شیوه های خلاقانه برطرف شود.

وی با عنوان اینکه یکی از شایستگی‌ها و مهارت‌های اشتغال‌پذیری که بسیار تاکید می‌شود، تحت عنوان به کارگیری توانایی فناوری اطلاعات است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته به انتقال این شایستگی‌ها کمتر توجه شده است و اسیر یکسری محتوای خاص شده بودیم درواقع آموزش عالی، اساتید، برنامه‌های درسی ما کمتر به این شایستگی فناوری اطلاعات توجه می‌کردند، درصورتی که این شایستگی برای بازار کار و کارفرما بسیار مهم است.

صالحی‌عمران، توجه به آموزش مجازی را رویکرد جدید آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: آموزش مجازی فرصتی است که می‌تواند آرزوهای نظام آموزش عالی را تحقق بخشد.

وی با اشاره به اهمیت بحث آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور از منظر دانشجویی خاطرنشان کرد: وقتی درباره آنچه در دانشگاه‌ها و سیستم‌های آموزشی اتفاق می‌افتد قضاوت می‌کنیم، نتیجه و محصول نهایی بسیار مهم بوده و این امر در دانشگاه‌های مهارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول