اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

لزوم اصلاح قوانین بورس و بازار سرمایه

یک عضو شورای عالی بورس با اشاره به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، ‌بر لزوم اصلاح قوانین و مقررات بازار سرمایه تاکید کرد.

لزوم اصلاح قوانین بورس و بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین سلاح ورزی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و نماینده اتاق ایران در شورای عالی بورس،در توئیتی نوشت:  ‌مقررات، اصلی‌ترین ضامن پایداری و مولد بودن هر بازار است. مقررات بازار_سرمایه ایران، ناکارآمد و نامتناسب با حجم امروز معاملات بورس و پویایی مورد انتظار از آن است. اصلاح و روزآمدسازی این مقررات،گامی ضروری برای حفظ رونق و ثبات بورس است.


توئیت سلاح ورزی

به گزارش فارس،‌ در حالی که تا یک سال قبل بیشترین افراد حاضر در معاملات بورس اوراق بهادار تهران در روز عرضه اولیه سهام شرکتها و در حدود 500 هزار نفر بود،‌ امسال با عرضه اولیه سهام شرکتهای ارزنده تامین اجتماعی مثل شستا و سرمایه‌گذاری صبا تامین و نیز پتروشیمی تندگویان ، عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق واسطه‌گری مالی یکم (ETF) باعث استقبال گسترده مردم از بورس شده و آمار حضور افراد در عرضه اولیه آریا ساسول حدود 3.3 میلیون نفر یعنی 6 برابر پارسال است.

‌در حالی متقاضیان خرید سهام در بورس و در نتیجه تعداد تراکنشهای مالی 6 برابر شده که سامانه‌های قبل از معاملات،‌ سامانه موتور معاملات و به ویژه سامانه پس از معاملات کشش این تعداد تراکنش را ندارد و دچار اکندی و اختلال می‌شود.

همچنین قوانین و مقررات مانند قانون تجارت با توجه به تحولات اقتصاد نیاز به اصلاح اساسی دارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول