اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تویسرکان کمترین مرگ ناشی از ویروس کرونا را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کمترین مرگ ناشی از کووید 19 در تویسرکان است گفت: تنها شهرستانی که در استان تعداد مبتلایان روستایی بیشتر از شهری هست، تویسرکان است.

تویسرکان کمترین مرگ ناشی از ویروس کرونا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان،  رشید حیدری‌مقدم عصر امروز در جلسه ویژه کرونا در سالن جمعیت هلال احمر، با بیان اینکه باید یاد بگیریم بعد از کرونا ماهیت تصمیم‌گیری‌ها‌ی ما متفاوت می‌شود اظهار کرد: ما به انسان‌های بزرگ با فکرهای بزرگ نیاز داریم دیگر تصمیم هیجانی، احساسی، کدخدامنشی و فله‌ای جواب نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بنده به عنوان یک کارشناس بهداشتی معتقدم کرونا، یک ویروس غیر معمول است و هیچ کس نتوانسته کاملا رفتار آن را شناسایی کند افزود: نشانه‌های بیمار مبتلا به ویروس در مرحله اول تب، تنگی نفس و سرفه خشک بود اما اکنون نشانه‌های دیگری هم برای آن مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نخبه‌های بهداشتی دنیا تاکنون هم نمی‌تواند بگویند رفتار با این ویروس باید چگونه باشد و  کی این ویروس تمام می‌شود ادامه داد: این ویروس امروز ۲۱۲ کشور دنیا را درنوردیده و هیچ کس از ابتلا به آن در امان نیست به نحوی که تاکنون ۴ میلیون نفر را در جهان درگیر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه با این ویروس محاسبات و معادلات برای بشر که تنها مادیات مدنظرش بود در حال تغییر است گفت: ما باید یاد بگیریم خداوند متعال هر وقت اراده کند می‌تواند هر اتفاقی رقم بزند.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه هر کشوری بخواهد اقتدار ملی داشته و روی پای خودش بایستد باید یاد بگیرد خودش کارش را انجام دهد افزود: ما با وجود پتانسیل‌هایی که در کشور داریم و استفاده از فرصت‌ها و داشته‌ها می‌توانیم به خودباوری در همه عرصه‌ها برسیم.

وی با بیان اینکه ما قبل از کرونا در کل ایران کمتر از ۱۵ هزار ماسک تولید می‌کردیم اما امروز تنها در یکی از شرکت‌های همدان در روز ۱۵ هزار ماسک تولید می‌شود اظهار کرد: امروز تنها دو جنگ بیولوژیکی و رسانه‌ای در دنیا وجود دارد که هر کشوری بخواهد اقتدار داشته و حاکمیت ملی خود را نشان دهد باید یاد بگیرد با ابزارهای روز بجنگد، پس ما هم باید به این سمت برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان حداقل حسن این ویروس برای کشور ما را انجام یک مانور جنگ بیولوژیک تمام عیار یعنی معادل ۸۲ میلیون نفر ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: امروز حتی یک بانوی سالمند روستایی هم شرایط بهداشتی را بهتر از همیشه رعایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت رفتاری خود را تغییر دهیم، شرایط مبارزه با کرونا را بپذیریم، این ویروس در ساختار زندگی ما هست افزود: طبق شاخص جهانی آخرین آمار ۳ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر در دنیا آلوده ویروس کووید ۱۹ که از این تعداد ۲۶۵ هزار نفر فوت شدند و از این تعداد یک میلیون ۲۶۴ هزار نفر آمریکایی هستند که ۷۵ هزار نفر از این بیماران فوت شدند.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه بالاترین بیمار بهبودیافته در دنیا با ۸۱ درصد از آن سوئیس است در خصوص وضعیت تویسرکان با اشاره به اینکه اکنون میزان درصد بهبودی بیماران کرونا در این شهرستان به بیش از ۹۰ درصد رسیده است ادامه داد: بعد از پاستور دومین آزمایشگاه در کشور را ما در همدان ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۸۷۵ نفر در کل استان کرونا مثبت داشتیم افزود: نکته قابل توجه در این خصوص که وضعیت تویسرکان را نسبت به استان و کشور متفاوت می‌کند این است که در کل استان ۷۰ درصد بیماران شهری و ۳۰ درصد روستایی هست؛ اما در تویسرکان این عدد برعکس است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه تعداد افراد کرونا مثبت در تویسرکان ۴۴ نفر یعنی ۴۳.۳ درصد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هست بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در کل استان همدان ۵۲ نفر و در تویسرکان ۴۳ نفر آلوده است.

از ۵ فروردین تاکنون هیچ فرد کرونامثبت در تویسرکان نداشتیم

وی افزود: اولین مورد مشکوک کرونا در تویسرکان ۲۷ بهمن سال گذشته بانوی ۴۷ ساله‌ای بود که در بخش ایزوله تنفسی با تشخیص کرونا بستری بود و ۱۳ اسفند با حال عمومی خوب و تست منفی از بیمارستان مرخص شد.

حیدری‌مقدم با اشاره به اینکه اولین مورد مثبت فردی ۶۳ ساله ۶ اسفند بستری و ۱۲ اسفند سال ۹۸ ترخیص شد افزود: تاکنون ۲۴۱ مورد در تویسرکان بستری مثبت و محتمل داشتیم که ۱۳۰ نفر زن و ۱۱۱ نفر مرد بودند که از این تعداد ۴۴ نفر کووید مثبت بودند.

وی یادآور شد: از تعداد افراد کرونا مثبت ۲۳ نفر روستایی و ۲۱ نفر شهری است و تنها جایی که در استان که تعداد روستای مبتلای ما بیشتر از شهری هست، تویسرکان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اولین مورد مرگ ناشی از کرونا مردی ۸۲ ساله با سابقه دیابت و پارکینسون و نفر دوم خارج از شهرستان بوده و در مجموع از اول اسفند سال گذشته تاکنون ۱۹ نفر فوتی با علائم حاد تنفسی داشتیم افزود: نکته قابل توجه اینکه از ۵ فروردین تاکنون هیچ فرد کرونامثبت در تویسرکان نداشتیم.

وی میزان مرگ ناشی از کووید ۱۹ در کل استان را این گونه اعلام کرد: کبودرآهنگ ۲۰.۵ درصد، رزن ۱۵ درصد، ملایر۱۲.۶ درصد، نهاوند ۱۲.۵درصد، بهار۱۱.۳ درصد، همدان ۹.۳ درصد، فامنین ۹.۱ درصد، اسدآباد ۸.۵ درصد و کمترین آمار متعلق به تویسرکان با ۲.۳ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه همه همکاران بنده با تمام توان در جبهه سلامت جنگیدند و هیچ کم‌کاری در هیچ کجا اتفاق نیفتاده است تصریح کرد: تویسرکان از همان ابتدا بحران نداشته و اکنون هم ندارد؛ در حال حاضر هم ۹ بیمار با علائم تنفسی غیر کرونایی بستری و یک نفر کرونا مثبت دارد.

وی خواستار اسکرین کل شهرستان تویسرکان با مسئولیت مستقیم خود به مدت ۱۰ روز با همراهی فرماندار و همکاری همه جانبه مردم و مسوولان شد و گفت: همه افراد علامت دار به ویژه روستا به روستا را در راستای حفظ سلامت مردم تحت کنترل قرار می‌دهیم.

کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیران تویسرکان برای خرید نیازهای کادر درمان بیمارستان

امام جمعه تویسرکان نیز با اشاره به اینکه اسلام به اصلاح هر معضل اجتماعی توجه دارد اظهار کرد: در رمضان ماه ضیافت‌الله ضمن دعا برای رفع بلا، دعا در حق شفای بیماران هم فراموش نکنیم.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با تقدیر از عملکرد ایثارگری مدافعان سلامت و اقدام جهادی مردم همیشه در صحنه افزود: مردم تویسرکان نیز با تمام توان همراه با مسوولان در راستای مبارزه با ویروس کرونا به صورت مستمر و پیگیر در صحنه بودند.

وی از کمک ۲۰۰ میلیون تومانی خیران تویسرکان برای خرید نیازهای کادر درمان بیمارستان چون گان، ماسک و... خبر داد و گفت: تولید ماسک N۹۵ توسط جوانان پژوهشگر دانش بنیان در راستای تامین نیاز شهرستان در حال تولید است.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اهدای 500 ماسک N۹۵ به بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) بیان کرد: امروز همه پا به کار در میدان خدمت هستند این حسن جامعه دینی است که ولی فرمان دهد و همه جان بر کف برای جهاد در عرصه حاضر به جانفشانی کنند.

تویسرکان ۲۲ بیمار پروانه‌ای دارد که نگاه مسوولان بهداشت را برای حمایت می‌طلبد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز فداکاری مدافعان سلامت را قابل تقدیر دانست و با اشاره به دعوت از رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و بررسی موضوع اعلام وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان اظهار کرد: کادر درمانی تویسرکان نیز همانند کل کشور با همه توان با حمایت مردم و خیران برای سلامتی مردم  شبانه روز در تلاش هستند.

محمد‌مهدی مفتح با بیان اینکه مردم از اعلام وضعیت قرمز کرونا در شهرستان ناراحت شدند افزود: اعلام آمار درست به جامعه سبب جلب اعتماد مردم می‌شود و کاری قابل تقدیر است؛ ما باید راهکارهای مقابله با این ویروس را بیش از گذشته در جامعه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه همه باید اصول بهداشتی فردی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم گفت: با این فرض که باید با ویروس کرونا زندگی کنیم باید همه حفظ سلامت خود و جامعه را  با انجام بهداشت اولیه مدنظر داشته باشیم که می‎‌طلبد این مهم بیش از هر زمان مورد توجه باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با اشاره به نامگذاری امروز به نام بیماران خاص و تلاش برای قرار گرفتن بیماران پروانه‌ای در گروه این بیماران گفت: تویسرکان حدود ۲۲ بیمار پروانه‌ای دارد که نگاه جدی مسوولان بهداشت و درمان را برای حمایت می‌طلبد.

شناسایی ۳ هزار نیازمند در سطح شهرستان

فرماندار تویسرکان هم با اشاره به پیشرو بودن تویسرکان در خصوص پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تویسرکان اولین شهرستان استان همدان بود که همه جلسات خود را در فضای باز برگزار کرد.

سید رسول حسینی با اشاره به فعالیت ستاد مبارزه با کرونا و ضدعفونی مستمر معابر سطح شهر و روستا در شهرستان توسط شهرداران و دهیاران، از ورود جدی خیران برای تولید و تامین ماسک و لباس مورد نیاز بیمارستان خبر داد و ادامه داد: یک فرد خیر تولیدکننده از شهرستان از ابتدا ۷۰ هزار ماسک را برای خدمت به مردم در مقابله با کرونا به صورت رایگان تولید و توزیع کرد.

وی با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه در سطح شهرستان و شناسایی ۳ هزار نیازمند در سطح شهرستان با همکاری بسیج خاطرنشان کرد: نقاهتگاه تویسرکان با ۹۵۰ تخت در راستایی مقابله با ویروس کرونا آماده است.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول