اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحشد الشعبی از موفقیت عملیات پاکسازی مناطق نزدیک به مرز با سوریه خبر داد

فرماندهی الحشد الشعبی در استان الانبار عراق از پایان موفقیت آمیز عملیات رمضان3 در سرکوب باقیمانده‌های عناصر داعش در مناطق نزدیک به مرز با سوریه در غرب استان الانبار خبر داد.

الحشد الشعبی از موفقیت عملیات پاکسازی مناطق نزدیک به مرز با سوریه خبر داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار روز پنجشنبه از پایان عملیات «رمضان۳ » به منظور تفتیش و پاکسازی چندین منطقه و روستای مهم واقع در منطقه عکاشات تا شهر القائم این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «احمد نصرالله» جانشین فرمانده عملیات الحشد الشعبی در الانبار در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نقشه ترسیم شده برای انجام این عملیات شامل شمال شهر عکاشات به سمت شهر القائم با عبور از بیابان الخرش و عکیشه و مکر الذیب بوده است».

او افزود: «این مناطق که دچار شکاف‌هایی امنیتی بود دو منطقه عکاشات و القائم را به هم متصل می‌کند و از خط مرز عراق با سوریه تا خط امداد رسانی نیروهای الحشد الشعبی را شامل می‌شود».

این فرمانده الحشد تاکید کرد: «مکان‌های متعدد و چندین روستا در این منطقه کاملا مورد جستجو و پاکسازی قرار گرفت و عملیات با موفقیت به پایان رسید».
نیروهای الحشد الشعبی عملیات گسترده خود در غرب استان الانبار را تحت عنوان عملیات «رمضان ۱ »و «رمضان ۲» با هدف سرکوب باقیمانده‌های داعش از ۲۷ آوریل گذشته آغاز کرده‌ بودند.

منطقه القائم در مرز عراق و سوریه از حساسیت و اهمیت راهبردی برخوردار است، آمریکا هم طی سال‌های گذشته به منظور مقابله با  نفوذ گروه‌های الحشد الشعبی در این منطقه  فرصت ورود عناصر داعش به داخل خاک عراق رافراهم کرده بود تا استان الانبار را در راستای اهداف خود (محکم کردن جای پای خود در این منطقه راهبردی) ناامن نگاه دارد.

آمریکا علاوه بر پایگاه عین الاسد که در شرق الانبار دارد و مهم‌ترین پایگاه نظامیان ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش در عراق محسوب می‌شود دو پایگاه دیگر در الانبار دارد یکی پایگاه «القائم» که در همین  نزدیکی گذرگاه مرزی عراق و سوریه یعنی شهر القائم واقع شده و مهم‌ترین نقطه ارتباطی دو کشور محسوب می‌شود، القائم همچنین از نظر اطلاعاتی برای آمریکا اهمیت بالایی دارد.

پایگاه «الحبانیه» یکی دیگر از پایگاه‌های آمریکا در استان الانبار در مرز سوریه با عراق بود که آمریکا اخیرا اعلام کرده که از آنجا خارج شده است.

گذرگاه راهبردی «البوکمال ـ القائم» هم در مهر ماه سال ۱۳۹۸ بازگشایی شد. کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که با بازگشایی گذرگاه‌های البوکمال و اتصال تهران به دمشق از طریق بغداد ائتلاف سه جانبه آنها قوی‌تر شده و  تلاش‌های آمریکا به ویژه برای تضعیف روابط میان ایران و عراق یا عراق و سوریه بیش از پیش ناکام می‌ماند. این یکی از مهمترین دلایل اهمیت گذرگاه مذکور است.

آمریکا در راستای تضعیف جای پای نیروهای مقاومت در این منطقه راهبردی هشتم دی ماه سال 1398 هم پایگاه نیروهای کتائب حزب الله از شاخه‌های الحشد الشعبی را در القائم بمباران کرد که با شهادت 25 نفر از نیروهای الحشد و زخمی شدن شماری دیگر همراه شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول