اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نام‌نویسی 2500 کارگر لارستانی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری/ بخشش یک میلیارد تومانی اجاره‌بها از سوی مالکان در لارستان

فرماندار ویژه لارستان از نام‌نویسی 2500 کارگر لارستانی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: این افراد با نام‌نویسی در سامانه تسهیلات بیکاری، از تسهیلات پیش‌بینی‌شده توسط دولت بهره‌مند می‌شوند.

نام‌نویسی 2500 کارگر لارستانی برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری/ بخشش یک میلیارد تومانی اجاره‌بها از سوی مالکان در لارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان جلیل حسنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 2500 کارگر برای بهره‌مندی از بیمه بیکاری در سامانه نام‌نویسی کرده‌اند تا از تسهیلات پیش‌بینی‌شده توسط دولت بهره‌مند شوند این در حالی است خیرین منطقه 3000 هزار بُن کالا  را در بین افراد آسیب‌دیده از کرونا تهیه و توزیع کرده‌اند.

وی به تولید و توزیع بیش از ۵۵۰ هزار ماسک و ۱۸۶ هزار دستکش با در کارگاه‌های خیاطی و گروه‌های جهادی با حمایت خیرین و نظارت دانشگاه علوم پزشکی لارستان اشاره کرد و افزود: حدود ۷۳ دستگاه تب‌سنج دیجیتال بااعتبار حدود ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین خریداری شد که از این تب‌سنج‌ها در تمام 8 شهر و ۶۰ روستای لارستان استفاده شد.

فرماندار ویژه لارستان از انجام بیش از ۴۵۰ هزار تب سنجی در سطح شهرها، بخش‌ها و روستاهای لارستان خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار محلول ضدعفونی‌کننده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، قرارگاه فرهنگی نجف و دانشگاه علوم پزشکی لارستان با حمایت تولید و توزیع شد.

معاون استاندار فارس بااشاره به انجام مستمر تب سنجی، غربالگری و بیماریابی در فرودگاه بین‌المللی لارستان، از تلاش تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا، بسیج، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر، خیرین و مردم در مهار بیماری کرونا در لارستان قدردانی کرد و ادامه داد: خیرین لارستانی حدود ۲۵ میلیارد ریال تجهیزات بیمارستانی و اقلام مصرفی برای بیمارستان‌ها خریداری کردند.

حسنی به اختصاص ۴۰ تخت بیمارستانی در لارستان به مبتلایان کرونا خبر داد و بیان کرد: کار غربالگری ۱۰۰ درصدی مردم لارستان انجام‌شده و در این ایام بیش از ۲۵ پزشک متخصص در حوزه عفونت‌های داخلی در امر درمان و شناسایی بیماران کرونایی فعالیت دارند.

فرماندار ویژه لارستان همچنین به بحث استفاده از فضای مجازی در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات فرهنگی، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بود که بعضاً مورداستفاده افرادی برای ناهنجاری‌های اجتماعی قرار می‌گرفت اما با توجه به اقدامات فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی امور فرهنگی، این فضا کنترل شد و در حال حاضر از این ظرفیت برای فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی مورداستفاده بهینه قرار می‌گیرد.

معاون استاندار فارس بااشاره به اینکه خیرین لارستانی از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان به تأمین اقلام بهداشتی و تجهیزات بیمارستانی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی کمک کرده‌اند، عنوان کرد: در بحث بخشش اجاره‌بهای واحدهای مسکونی و تجاری تاکنون اجاره‌بهای ۲۸۰ واحد به ارزش حدود یک میلیارد تومان در لارستان بخشیده شده است.

حسنی به توزیع ۲۵ هزار و ۵۴۸ بسته معیشتی در لارستان به ارزش 5 میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: این بسته‌ها شامل اقلامی نظیر برنج، روغن، گوشت، مرغ، ماکارونی، حبوبات، قند و شکر، رب گوجه، تن ماهی و غیره است که برای جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع بسته‌ها پایگاه‌های مقاومت بسیج همکاری و تلاش زیادی داشته‌اند.

فرماندار ویژه لارستان بااشاره به اهداء ۲ هزار و ۷۴۰ کارت هدیه به ارزش 800 میلیون ریال در بین نیازمندان توسط خیرین، تصریح کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان در اقدامی نیک‌اندیشانه توسط 3 تَن از خیرین تعداد 2 هزار بسته معیشتی با هزینه‌ای بالغ‌بر 500 میلیون تومان تهیه و در سطح شهرها و روستاهای لارستان توزیع‌شده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی جهادگران در قرارگاه جهادی فرهنگی نجف لارستان، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی با حمایت خیرین توسط این قرارگاه آماده و در حال توزیع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول