اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

توزیع ۶ تُن گوشت برای سلامتی امام زمان بین محرومان

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی»، گفت: تاکنون ۶ تُن گوشت به همت این قرارگاه بین محرومان توزیع شده و در طول ماه رمضان ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز طبخ و توزیع می‌شود.

توزیع ۶ تُن گوشت برای سلامتی امام زمان بین محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم صدوقی، معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به روند فعالیت قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» اظهار کرد: با توجه به رویکرد مردمی این قرارگاه، برخی خیران هم در آن مسئولیت‌هایی گرفته‌اند.

وی درباره دستاوردها و اقدامات این قرارگاه، تصریح کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا امروز که در آستانه نیمه ماه ضیافت الهی قرار داریم، بیش از ۶ تن گوشت تبرکی در پی اجرای پویش #نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) به همت این قرارگاه توزیع شده است. علاوه بر این، آشپزخانه مسجد توسط بانی خاص که اعلام آمادگی برای طبخ غذا کرده است، در طول ماه مبارک رمضان بالغ بر ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم بین محرومان توزیع می‌کند.

صدوقی درباره گستره فعالیت قرارگاه بیان کرد: لایه‌های فعالیت قرارگاه در سه سطح تعریف شده است، نخست استان قم، دوم همه استان‌ها که با همکاری خادمان مسجد در استان‌ها این طرح ترویج شده و بالغ بر ۱۳ استان پیگیر پویش قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) هستند و به همت آنها ده‌ها تُن گوشت تهیه و توزیع شده است.

صدوقی ادامه داد: سطح سوم فعالیت قرارگاه بین‌المللی است که در این سطح، پویش توسط شیعیان پاکستان پیگیری شد و برای سلامتی امام زمان(عج) و رفع بلا و فتنه از عالم مقداری قابل توجه گوشت تهیه و بین مستضعفان توزیع شده است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قرارگاه مردمی «گامی به سوی جامعه مهدوی» به صورت دائمی در مسجد مقدس جمکران شکل گرفته است، گفت: در مناسبت‌های مختلف رویکرد آن تغییر می‌کند چنان که اکنون حسب فرمایش رهبری معظم مبنی بر کمک‌های مومنانه و همدلی با مستضعفان تمرکز قرارگاه تامین مایحتاج اصلی محرومان یعنی گوشت است.

وی با بیان اینکه جمکران دو رویکرد اصلی دارد، خاطرنشان کرد: نخست رویکرد ملجایتی به واسطه فرمان امام زمان(عج) است که مردم را به این مسجد رغبت داده‌اند و دوم رسالت مسجد در مرجعیت مهدوی که باید فرهنگ انتظار و سبک زندگی منتظرانه را ترویج و صادر کند، که از اقدامات اصلی برای رسیدن به جامعه مهدوی که در همه شئون مورد رضای ولی خدا است، مواسات و همدلی و داشتن روحیه انفاق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول