اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سپاه و بسیج مانند دوران جنگ نهضتی ملی به‌راه انداختند

امام جمعه قزوین با قدردانی از همه گروه‌ها، ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات مشارکت داشتند، گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضتی ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.

سپاه و بسیج مانند دوران جنگ نهضتی ملی به‌راه انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مرحله دوم رزمایش ملی مواسات و احسان که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که ملت ما را یاری کرد تا اخلاص را با همدلی تمرین کنند و در این آزمون بزرگ الهی نمره قبولی گرفتند و این انسانیت، گذشت و ایثار و موج مواسات و همدلی سرمایه دینی عظیمی برای کشور ماست که ایران را متمایز کرده است.

وی تصریح کرد: رزمایش مواسات و همدلی مومنانه برای دستگیری از محرومان و نیازمندان به جریان افتاده است، همان گونه که امام علی(ع) با حفر چاه، تأسیس نخلستان و کاشت نهال تلاش کرد تا رزق خدا را برای بندگان به جریان اندازد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: گاهی انسان‌هایی هستند که مال دارند اما بخاطر اینکه خود را در خدمت مال قرار داده‌اند، از نعمت رزق بهره ندارند و آن را نمی‌توانند در خدمت دیگران قرار دهند؛ لذا رزمایش مواسات نوعی تذکر به دیگران است تا بخشش را فراموش نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: پس از تأکید رهبر معظم انقلاب، شاهد گسترده شدن سفره رزق و روزی برای بندگان خدا هستیم و با کمک همه گروه‌ها و کمک‌های نقدی و غیر نقدی، بسیاری از محرومان از این سفره الهی در ماه مبارک رمضان بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز کرد: البته مسلمان فقط به فکر کمک به مسلمانان نیست و دغدغه همه مظلومان و مستضعفان را دارد لذا در ایثار و گذشت و کمک‌های مردمی هیچ حد و مرزی نیست و انفاق ما می‌تواند شامل حال همه نیازمندان جهان نیز شود.

آیت‌الله عابدینی با قدردانی از همه گروه‌ها، ادارات و نهادهایی که در رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات مشارکت داشتند، گفت: سپاه و بسیج مانند دوران جنگ وارد میدان شده است و با بسیج مردمی و جهاد گونه یک نهضت ملی راه انداخته‌اند تا با دعوت مردم به انفاق و گذشت به افزایش فضای معنوی ماه رمضان هم کمک شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: به یاری خداوند بساط کرونا از کشور و جهان برچیده خواهد شد اما سفره انفاق و همدلی مؤمنانه مردم ایران در کمک به نیازمندان ادامه خواهد داشت و با محور مساجد این کار انسانی تداوم پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول