اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مسؤولان علوم پزشکی به کمبودهای بیمارستان دیر رسیدگی کنند

امام جمعه بندر دیر خواستار رسیدگی و برطرف کردن مشکلات بیمارستان شهرستان دیر شد.

مسؤولان علوم پزشکی به کمبودهای بیمارستان دیر رسیدگی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: روزه فقط  نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید اعضاء و جوارح ما روزه‌دار باشد و گناه و غیبت نکنیم.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر لزوم تدبر در آیات قرآن، افزود: ماه رمضان امسال ماهی باشد که بیشتر با قرآن و مفاهیم نورانی آن آشنا شویم و بعد هم به آن عمل کنیم؛ گرفتاری جامعه اسلامی این است که یا نمی‌داند قرآن چه می‌گوید یا اگر می‌داند به دستورات آن عمل نمی کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای رسیدگی به نیازمندان و ایتام است، ادامه داد: امسال ماه رمضان اگرچه بر اثر بیماری کرونا نمی‌توانیم دور هم جمع شویم، اما در منازل خود می‌توانیم برای نزدیک‌تر شدن به خدا و توبه استفاده کنیم.

حسینی با اشاره به رزمایش مواسات و کمک مومنانه و انجام مرحله دوم آن در شهرستان دیر، عنوان کرد: در مرحله سوم این رزمایش که روزهای پایانی ماه رمضان اجرا می‌شود خیرین و متمکنین برای اجرای آن به بسیج و سپاه کمک کنند.

خطیب جمعه بندر دیر با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، یادآور شد: جهاد بزرگ معلمان، پرورش و آموزش نسلی است که تأثیرگذار و مجهز به مسائل علمی و با هویت ایرانی و اسلامی است.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر بیان کرد:  مسؤولین به فکر کارگران  و حل مسائل و مشکلات آن به‌ویژه امنیت شغلی آنها باشند.

حسینی درباره بازگشایی نمازجمعه در برخی شهرهای کشور، گفت: اوائل بلیه عمومی و ویروس منحوس کرونا در کشور ما، اولین نهاد و دستگاهی که به توصیه‌های مسؤولین بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا عمل کرد این نهاد نمازجمعه بود و از 9 اسفندماه سال گذشته تا جمعه قبل نمازهای جمعه تعطیل شد.

وی تأکید کرد: نمازجمعه تا زمانی که مسؤولین بهداشت و درمان و ستاد کرونا اعلام کردند هرگونه اجتماع ولو با رعایت موزاین بهداشتی نباید صورت بگیرد ما تابع بودیم که اخیرا خود آقایان گفتند در مناطق وضعیت سفید می‌توانید با رعایت موازین بهداشتی نمازجمعه برگزار کنید.

امام جمعه بندر دیر با تأکید بر اینکه تمامی مسائل بهداشتی و شرعی به‌ویژه در بحث اقامه نماز را در نظر گرفته‌ایم، افزود:  در جلسه‌ای که با مسؤولین دستگاه‌های مختلف برگزار کردیم آنها اعلام آمادگی کردند و ما عذر و بهانه‌ای برای تعطیلی نماز جمعه که واجب است، نداشتیم.

وی با تقدیر از ملت ایران، پزشکان پرستاران و همه دستگاه‌های مختلف و نهادهای نظامی و انتظامی و بسیج که در آزمون عمومی ویروس کرونا خوش درخشیدند، افزود: ملت ما نشان داد که در پرتو فرهنگ ایرانی اسلامی خود واقعا با آن فداکاری و ایثارگری و بذل و بخشش مالی خود در جهان تک و بی‌همتا است.

امام جمعه بندر دیر با بیان اینکه این صحنه‌های زیبا بازسازی فرهنگ دوران دفاع مقدس بود، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با هدایت‌ها و رهبری‌های داهیانه خود، دستگاه‌ها را به هم‌افزایی دعوت کردند و با حمایت از دستورالعمل‌های بهداشتی و با رفتار خود پایبندی  به این دستورالعمل‌ها را نشان دادند و مردم را به رعایت این نکات واداشتند.

وی با تقدیر از تلاش‌های مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بحث پیشگیری از بیماری کرونا، افزود: بیمارستان شهرستان دیر از همان ابتدا کمبودهایی داشته که از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی درخواست داریم به این کمبودها رسیدگی و  آن‌ها را برطرف کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول