اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تقدیر ائمه جمعه کرمان از کادر بهداشت و درمان

ائمه جمعه کرمان ضمن تأکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم، از کادر بهداشت و درمان کشور برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی قدردانی کردند.

تقدیر ائمه جمعه کرمان از کادر بهداشت و درمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی رفیعی امام جمعه فاریاب ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و نردبانی برای سیر و سلوک است که باید این ماه را قدر بدانیم.

امام جمعه فاریاب به آیات مبارکه 33 تا 36 سوره مبارکه عبس اشاره کرد و بیان داشت: در عالم محشر همه انسان‌ها از ترس حق‌الناس از هم فراری هستند، در این روزها وجود عینی آن را در ویروس منحوس کرونا می‌بینیم که از ترس واگیری فقط از هم فاصله می‌گیرند در حالی که حق‌الناسی هم نیست.

وی در ادامه از ستاد مبارزه با کرونا شهرستان اعم از بسیجیان، نهادها و تشکل‌های مردمی، اصناف و هیات مذهبی، مواکب  و ... قدردانی و درخواست کرد مردم همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 امام جمعه فاریاب از منتخب یازدهمین دوره مجلس یازدهم خواست هم و غم خود را در خصوص معیشت مردم و مشکلات آن‌ها قرار دهند.

 رفیعی از هوافضای سپاه در خصوص پرتاب ماهواره نور که در اوج تحریم‌های ظالمانه و قدرت‌نمایی ویروس کوئید 19 که اقتصاد کشورها را دچار مشکل کرده، تقدیر کرد و افزود: همین دستان قدرتمند کشور باید چرخه جهش تولید را در صنایع دیگر به ویژه خودرو را به دست گیرد که امروز این گرانی‌ها و تورم که حاصل بی‌تدبیری‌هاست مردم را به ستوه آورده است.

رزمایش کمک مومنانه برگرفته از مکتب اهل‌بیت است

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان اظهار کرد: کرونا بیماری است که تمام دنیا را فرا گرفته لذا باید اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک توسط همگان به‌ویژه در نمازهای جمعه و جماعت رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: کادر پزشکی و درمانی کشور در این ایام خدمات قابل توجهی در مبارزه با کرونا داشتند و کشور ما موفق‌تر از سایر کشورها عمل کرد در حالی که کشورهای غربی در برابر ویروس کرونا درمانده شدند.

امام جمعه کوهبنان افزود: با حضور مردم و فرهنگ بسیجی تولید ماسک به مرحله‌ قابل توجهی رسید و مساجد به پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک به نیازمندان مبدل شد.

وی ابراز داشت: رزمایش مورد نظر مقام معظم رهبری سبب حضور مردم در صحنه شد در حالی که حرکت مومنانه منشا مکتب اهل‌بیت (ع) است .

جعفری با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد:  آن حضرت به نیازمندان کمک می‌کرد، در کنار آن‌ها می‌نشست و اموال خود را بارها در بین مردم نیازمند تقسیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ایام شیوع کرونا بسیاری از مردم به دیگران کمک کردند و در پرداخت بدهی‌ها صبر کردند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: در فرصت به دست آمده مسئولان باید نواقص را بررسی کنند و مردم هم با همکاری و همدلی در راستای رفع کمبودها فعالیت همکاری کنند.

کرونا برای ملت ایران یک فرصت ملی ایجاد کرد

حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه رسیدگی به فقرا در ماه مبارک رمضان دستور اکید اسلام است، بیان داشت: همه مردم در رزمایش مواسات و کمک مومنانه که از طرف رهبر عظیم‌الشان برای رسیدگی به نیازمندان دستور داده شد، شرکت کردند.

وی افزود: ملت ایران تهدیدات جهانی را که از جمله آنها شیوع ویروس کرونا که جهان درگیر آن بود را به فرصتی ملی تبدیل کرد.

خطیب جمعه ریگان عنوان کرد: در این فرصت ملی چهار گروه خوب درخشیدند؛ گروه اول مجموعه‌های درمانی بهداشتی و تحقیقاتی کشور که خادم ملت بودند، گروه دوم جهادگران که داوطلبانه وارد میدان شدند از دانشجویان، طلاب، بسیجیان و آحاد مردم و گروه سوم نیروهای مسلح که از همه توان، سازندگی و ابتکار خود استفاده کردند و از بهترین بخش‌ها وظرفیت خود هزینه کردند.

امام جمعه ریگان ادامه داد: گروه چهارم مشارکت مردم در به‌کار بستن و همراهی با ستاد ملی مبارزه با کرونا که یک نمونه‌اش 13فروردین امسال بود.

رنجبرماهانی از مردم شهرستان خواست نکات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه 27مهر ماه 99 تحریم تسلیحاتی ایران لغو می‌شود و ما می‌توانیم برای صدور اسلحه یا خرید اقدام کنیم،  بیان کرد: ترامپ به‌دنبال پیش‌نویس تمدید تسلیحاتی ایران و بردن آن به شورای امنیت است که البته راه بر آمریکا بسته است چون دوسال از توافق برجام خارج شده و این منتفی است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: ترامپ برای پیروزی در انتخابات آبان ماه آمریکا به‌دنبال شو تبلیغاتی و فضای روانی علیه ایران است و به‌دنبال ترساندن کشورهایی است که قصد معامله تسلیحاتی با ایران دارند تا آنها را از این معامله منصرف سازد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول