اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کمک مؤمنانه به سبک «طبسی‌ها»/ از تغییر خط تولید کارخانه تا توزیع ۲۶۰۰ بسته معیشتی

امام جمعه شهر طبس ابعاد کمک‌های مؤمنانه مردم طبس در رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» را تشریح کرد.

کمک مؤمنانه به سبک «طبسی‌ها»/ از تغییر خط تولید کارخانه تا توزیع ۲۶۰۰ بسته معیشتی

حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در طبس، از تشکیل ستاد «رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در طبس بعد از فرمایش رهبر معظم انقلاب خبر داد و اظهار داشت: در آغاز کار به شناسایی نیازمندان پرداختیم و به منظور هماهنگی با دیگر نهادها برای جلوگیری از تکرار اسامی، جلساتی را برگزار و فهرستی در این زمینه تهیه شد که بر اساس آن و در مرحله اول، ۲۶۰۰ بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: کار شناسایی آسیب‌دیدگان از کرونا و همینطور خانواده‌های مستضعف همچنان ادامه دارد و در مقابل برای تأمین سبدهای کالا با خیران و نهادهای مختلف در حال رایزنی هستیم که طی روزهای آینده مرحله دوم کمک‌ها توزیع می‌شود.

امام جمعه شهر طبس با اشاره به مشکل کمبود مواد ضدعفونی در منطقه گفت: در ابتدای شیوع کرونا به شدت با کمبود مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش مواجه بودیم که برای حل این مشکل سراغ کارخانه‌ای که ضدیخ رادیاتور خودرو تولید می‌کرد رفتیم و از آن‌ها خواستیم که در این زمینه با ما همکاری کنند.

محمدی ادامه داد: این کارخانه همه خط تولید خود را به مواد ضدعفونی کننده اختصاص داده و حتی نیمی از محصولات را نیز به صورت رایگان بین مردم و مراکز بهداشتی توزیع کرد.

وی تصریح کرد: دیگر کمبود ما دستکش و ماسک بود که در این راستا همین کارخانه و چندین پایگاه بسیج پای کار آمدند و به تولید دستکش پرداختند که طی دو هفته ۸۰ هزار دستکش تولید شد.

امام جمعه شهر طبس با بیان اینکه در خصوص تولید ماسک عموم مردم محلات و مساجد پای کار آمدند و کمک‌هایی جمع‌آوری شد، اضافه کرد: در این راستا پارچه مورد نیاز خریداری و تحویل خیاط‌های محلی شد و یک کارگاه نیز در هیئت رزمندگان راه‌اندازی شد تا در آن ماسک دوخته می‌شود.

محمدی از رسیدگی به صنوف آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و گفت: بسیاری از کسبه شهر و نیز برخی افراد مانند رانندگان، کارگران فصلی و غیره با شیوع ویروس کرونا با مشکل بیکاری مواجه شده و دچار آسیب شده بودند، از این رو با صاحبان مغازه‌ها و خانه‌ها به مذاکره پرداختیم که یا اجاره‌بهای خود را ببخشند و یا تخفیف دهند که اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رخ داد.

وی به استفاده از فضای مجازی برای شناسایی محرومان اشاره کرد و گفت: البته غیر از این، به صورت فردبه‌فرد با خیران تماس گرفته و از آن‌ها تقاضا می‌شد به رزمایش مواسات‌، همدلی و کمک مؤمنانه بپیوندند.

امام جمعه شهر طبس عنوان داشت: خوشبختانه پس از بیانات مقام معظم رهبری اتفاقات بسیار خوبی در کشور رخ داده و همانطور که ایشان فرمودند باید از دل این تهدید فرصت بجوشد.

انتهای پیام/3403/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول