اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بخشش و انفاق برگرفته از امام حسن(ع) را به نسل‌های بعد انتقال دهیم

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز بخشش و انفاق را از خصوصیات آن امام بزرگ دانسته و گفت: بخشش و انفاق برگرفته از امام حسن(ع) را به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

بخشش و انفاق برگرفته از امام حسن(ع) را به نسل‌های بعد انتقال دهیم

به گزارش فارس از قزوین حجت‌الاسلام حسین عدالتی مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز اظهار کرد:  سبط اکبر رسول خدا(ص)، مظهر فضایل و کمالات بود و بر همه مردم برتری آشکار داشت.

وی افزود: عصمت، علم، ویژگی های والا و اخلاق نیکو، فضایل و برتری های دیگر امام حسن(ع) است که باید آن را برای مردم تبیین کرد .

حجت‌الاسلام عدالتی عنوان کرد: از جمله ویژگی‌های این امام رئوف، پارسایی، عفو و بخشش و ادب  است و  از همین رو است که خداوند او را حسن نامید.

وی عنوان کرد: امام حسن(ع)، شرافت را از پدران و مادرانش به ارث برد است و ارزش والای اجتماعی او چنان بود که در بسیاری از روایت‌ها آمده و نوشته شده است که پس از پیامبر(ص)، هیچ‌کس به اوج شرفی که امام حسن (ع)  به آن دست یافت، نرسیده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه شهرستان البرز ادامه داد: جایگاه این امام به طوری بوده است که پیامبر(ص)  در بسیاری از عهدنامه‌ها امام حسن(ع) را گواه می‌گرفته است.

وی بخشش و انفاق را از خصوصیات آن امام بزرگ دانسته و یادآور شد: امروز هم با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌بینیم که مردم چگونه با انفاق و بخشش به دنبال گرفتن دست نیازمندان هستند این همان سیره پیامبران و امامان مخصوصا امام حسن(ع) است که نسل به نسل در حال چرخیدن است و باید بکوشیم این ارزش را به نسل‌های بعد انتقال داده و شاهد این بخشش‌ها و انفاق‌ها باشیم .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول