اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مردم حماسه‌آفرین میدان نبرد با کرونا خواهند شد

با شیوع بیماری کرونا در کشور عده زیادی به منظور مقابله با این ویروس وارد میدان نبرد شدند و قهرمانانه در حال تلاش هستند اما باید دید نشان قهرمانی میدان نبرد با ویروس کرونا متعلق به چه کسی است؟

مردم حماسه‌آفرین میدان نبرد با کرونا خواهند شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدتی است که کشور ما هم همانند دنیا درگیر ویروسی منحوس با عنوان کووید ۱۹ یا به اصطلاح کرونا شده و استان قزوین نیز از این درگیری مبرا نیست.

از ابتدای شیوع این ویروس در کشور افراد زیادی در خط مقدم حاضر شدند که به مبارزه با این ویروس منحوس بپردازند؛ افرادی که شاید نقش‌آفرینی زیادی داشته اما نامی‌از آن‌ها به میان نیامده است.

مدافعان سلامت عنوانی بود که این روزها به پزشکان و پرستاران حاضر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داده اند اما در این بین افراد دیگری نیز هستند که جان خود را در معرض خطر قرار داده و برای خدمت رسانی در بیمارستان حاضر هستند.

اگرچه ممکن است کسانی که در اسناد پزشکی بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند و یا افرادی که در آشپزخانه و یا بخش اداری بیمارستان فعالیت می‌کنند ارتباط مستقیم با بیمار نداشته باشند اما آلودگی فضا و رفت و آمد‌ها سبب انتقال ویروس می‌شود تا جایی که در خود استان قزوین شاهد درگیر کادر اداری و اسناد پزشکی نیز با این ویروس منحوس بوده‌ایم.

البته داروخانه‌ها نیز یکی از مناطق پر خطر و آلوده است و قطعا بیماران در آن رفت و آمد دارند و بنابراین تکنسین‌های داروخانه نیز در معرض جدی این آلودگی هستند.

 

نشان قهرمانی میدان نبرد با کرونا متعلق به کیست؟

در میان مردم آمده‌ایم تا نظر مردم را در خصوص اینکه نشان قهرمانی میدان نبرد با کرونا متعلق به چه کسی است را  جویا شویم اینکه به نظر مردم علاوه بر کادر درمان و مدافعان سلامت این روزها چه کسی را قهرمان میدان نبرد با کرونا میدانند و معتقدند نشان قهرمانی متعلق به اوست.

 

نیروهای خدماتی ، قهرمانان مدال آور

یکی از شهروندان قزوینی می‌گوید: در این روزهای سختی که در حال عبور از آن هستیم نیروهای خدمات شهری  از جمله افرادی هستند که با فشار کاری بالایی مواجه هستند و به لحاظ اینکه مجبور به خروج از قرنطینه هستند جانشان در معرض خطر است.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه هر روزه در فضای شهری شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون جدی گرفتن این ویروس علاوه بر خروج غیر ضروری از منزل اقدام به رهاسازی ماسک و ‌دستکش‌های استفاده شده خود می‌کنند و به این ترتیب نه تنها موجب آلودگی فضای شهر می‌شوند بلکه کار نیروهای خدماتی را نیر مضاعف کرده و سبب می‌شوند تا جان آن‌ها نیز در معرض خطر قرار گیرد.

 

فروشندگان قهرمان میدان نبرد با کرونا

یکی دیگر از شهروندان فروشندگان را قهرمان اصلی میدان نبرد با کرونا می‌داند و می‌گوید: در زمانی که همه مردم در قرنطینه به سر می‌بردند این  فروشندگان مواد غذایی و نانوایی‌ها بودند که به خدمت‌رسانی مردم می‌پرداختند.

وی ادامه می‌دهد: از آنجایی که برخی از افراد می‌توانند ناقل بیماری بدون علایم باشند فروشگاه‌ها می‌تواند محلی آلوده به شمار برود بنابراین فروشندگان نیز در معرض خطر هستند.

 

خبرنگاران قهرمانان، قهرمان نویس

یکی دیگر از شهروندان قزوینی با پرسش اینکه قهرمان  اصلی میدان نبرد  با ویروس کرونا کیست به سرعت نگارنده را مورد خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: شما خبرنگاران! اعلام اخبار و آگاهی بخشی در این روزها حرف اول را می‌زند و اگر شما قهرمانان نبودید قطعا این وقایع قهرمانانه ثبت نمی‌شد.

دیگری می‌گوید: خبرنگاران به نوعی قهرمانان، قهرمان‌نویس هستند خود در خط مقدم حاضر هستند و به ثبت وقایع می‌پردازند و از دلاوری‌های دیگران می‌گویند بی آنکه حرفی از خود به میان آورند.

 

معلمان قهرمانان ، قهرمان پرور

یکی دیگر از شهروندان معلمان را قهرمانان این روزها می‌داند و می‌گوید: در حالی که بسیاری از مشاغل تعطیل شده بود اما معلمان موظف بودند تا اقدام به تدریس به صورت مجازی کنند بنابراین به نوعی قهرمان محسوب می‌شوند با این تفاوت که آن‌ها باید تلاش کنند تا روحیه قهرمانی را نیز در دانش آموزان زنده کنند بنابراین قهرمانان قهرمان پرور هستند.

 

مردم قهرمانند

یکی از شهروندان قزوینی می‌گوید: قهرمان این روزها مردم‌هستند چرا که اگر تلاش  مردم نبود خیلی از مشکلات حل نمی‌شد.

دیگری می‌گوید: مردم نشان دادند هر زمان که در کشور مشکلی وجود داشته باشد به کمک دولت خواهند آمد و قهرمانانه نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی یاد آوری می‌کند: اگرچه عده ای با نادیده گرفتن ضرورت قرنطینه اقدام به خروج از منزل می‌کنند اما افراد زیادی نیز هستند که با تمام مشکلات اقتصادی موجود اما در خانه ماندن را ترجیح داده و کمک رسان بودند.

 

نشان قهرمانی متعلق به نیروهای مردمی‌است

یکی از شهروندان می‌گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا نیروهای مردمی‌به صور ت خود جوش به میدان نبرد با این ویروس منحوس آمدند و اقدامات متعددی را انجام دادند.

وی اضافه می‌کند: جمع آوری کمک‌‌های نقدی و غیر نقدی، خدمت رسانی جهت پاکسازی محیط و تدریس‌های محله ای و بسیاری از کارهای خودجوش نشان از روحیه ی قهرمانی نیروهای مردمی‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اگرچه این روزها به سختی و با مشکلات فراوانی می‌گذرد اما این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که علی رغم تمامی ‌مشکلات همه افراد از پزشک و پرستار تا فروشنده و معلم و خبرنگار و شهروند تلاش می‌کنند تا نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند تا هرچه سریعتر به مدد الهی به شکست ویروس کرونا منجر شود که البته تحقق و لازمه این امر نیازمند همکاری و هماهنگی مستمر مردم است که در این راستا در خانه ماندن می‌تواند کمک بزرگی کند.

به گزارش فارس، اگرچه این ویروس منحوس سبب مشکلات زیاد اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شده اما نشان داد مردم همیشه در صحنه بار دیگر با رشادت و صلابت در میدان نبرد با کرونا حاضر هستند و به نوعی نشان قهرمانی متعلق به همه مردم خواهد بود.

انتهای پیام//

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول