اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خسارت 92 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: خسارت‌های بخش کشاورزی استان به دلیل شیوع کرونا 92 میلیارد و 500 میلیون برآورد شده، این خسارت به دلیل کاهش قیمت و کاهش مصرف محصولات این بخش در قم بوده است.

خسارت 92 میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی قم

عباس پورمیدانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به خسارت کرونا به بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: واحدهای تولیدی این بخش در استان به صورت مستقیم از شیوع کرونا آسیب ندیدند، اما واحدهای دام و طیور به خصوص طیور گوشتی و واحدهای تولید گل و گیاه، واحدهای پرورش ماهی و واحدهای ماهی زینتی و کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی در قم به دلیل کاهش مصرف خسارت‌های هنگفتی دیدند.

وی ادامه داد: خسارت‌های بخش کشاورزی استان قم به دلیل شیوع کرونا 92 میلیارد و 500 میلیون برآورد شده و این خسارت به دلیل کاهش قیمت و کاهش مصرف محصولات این بخش در استان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: وضعیت تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران استان بهتر شده است و در این زمینه از بحران در قم خارج شدیم، حداقل نهاده‌های مورد نیاز این مرغداران مثل ذرت و سویا تامین می‌شود، اما هنوز مشکل در زمینه بازار مصرف در بحث مرغ در استان قم مشکل داریم و ظرفیت سردخانه‌های استان برای ذخیره مرغ پر شده است.

پورمیدانی با اشاره به اقدامات برای حل مشکل مرغداران قمی اظهار کرد: برنامه‌هایی برای صادرات مرغ وجود دارد، همچنین جوجه ریزی در استان قم کم شده است تا کاهش را در زمینه تولید مرغ در استان شاهد باشیم، همچنین مرغ با قیمت مناسب به وفور در اختیار خیرین و گروه‌های جهادی قرار گرفته است تا مرغ نیز در سبدهای ارزاق توزیع شده در میان نیازمندان در استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید مرغ در استان قم در وضعیت کنونی دو برابر مصرف است، لغو سفرها، جشن‌های و مراسم‌ها و تعطیل شدن رستوران‌ها و کارخانه‌های سوسیس و کالباس موجب شد که مصرف مرغ در عید نوروز سال جاری در استان حدود 40 درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول