اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

برنامه‌ریزی 31 پروژه «جهش تولید» در بخش کشاورزی کرمانشاه/ 27 کارخانه تولید خوراک طیور داریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال در استان کرمانشاه، 31 پروژه در راستای تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی تعریف شده است.

برنامه‌ریزی 31 پروژه «جهش تولید» در بخش کشاورزی کرمانشاه/ 27 کارخانه تولید خوراک طیور داریم

نوربخش حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، به ظرفیت بالای بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش کشاورزی استان با داشتن ظرفیت‌ها بالا، توان تامین معیشت، اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی استان را دارد و با برنامه تدوین شده سه ساله، اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه سه ساله توسعه بخش کشاورزی استان از سال گذشته شروع شده و قطعا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر و استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌ها این بخش خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تحریم‌های ظالمانه استکبار را فرصتی برای بخش کشاورزی دانست و گفت: تحریم‌ها تولید و صادرات محصولات کشاورزی را اقتصادی کرده و سرمایه‌گذاری در این بخش را به‌شدت توجیح‌پذیر کرده است.

وی ادامه داد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده، همه به این باور رسیده‌اند که می‌توانند روی پای خود بایستند و با رونق تولید در بخش‌های مختلف به ویژه بخش کشاورزی، کشور را از تمامی مشکلات نجات دهند.

حاتمی محور استقلال و خودکفایی را در بخش کشاورزی معنا کرد و افزود: امسال در استان 31 پروژه در راستای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی تعریف شده است.

وی تصریح کرد: امسال در بخش توسعه زیرساخت‌ها، ایجاد اشتغال و بخش سرمایه‌گذاری شاهد تحولات بی‌نظیری خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، در ادامه در خصوص کمبود نهاده‌های دامی برای مرغداران، گفت: خوراک مورد نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور از 2 مبادی، یکی بخش دولتی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام و مبدا دیگر از طریق واردکنندگان بخش خصوصی که از بنادر شمال و جنوب بارگیری می‌شود، تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: نهاده‌های دامی پس از ورود به کشور با انجام تشریفات قانونی و تخصیص کالا از طریق سامانه‌ای به نام سامانه جامعه «بازارگاه» در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد که متاسفانه به دلیل مشکلات تحریم و همچنین مشکلات حاصل شده از شیوع ویروس کرونا؛ اخلالی در روند تامین نهاده‌های دامی ایجاده شده است.

حاتمی اظهار داشت: بسیاری از واردکنندگان توان تامین ارز مورد نیاز برای تخصیص کالا را ندارند اگر هم تخصیص کردند به آن میزانی که تعهد کرده‌اند موفق نشده‌اند کالا را ترخیص کنند.

وی ادامه داد: از طرفی هم پشتیبانی امور دام نیز ظرفیت‌های محدودی دارد به گونه‌ای که با تمام تلاش‌های صورت گرفته طی 6 ماهه اخیر توانسته‌ایم از 15 هزار تن از نهاده‌های دامی مورد نیاز استان تنها 40 درصد از آن را تامین کنیم.

حاتمی با اشاره به فعالیت 27 کارخانه تولید خوراک طیور و 500 واحد مرغداری در استان، گفت: نهاده‌های دامی تولیدی در این واحدها زیر نظر جهاد کشاورزی و دامپزشکی با قیمت یارانه‌ای ارائه می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توصیه کرد، مرغداران بخش عمده‌ای از نیاز خود را از این واحدها تامین کنند و به تولیدات آن‌ها اعتماد داشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول