اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حجم آب دریاچه ارومیه ۳٫۲ میلیارد متر مکعب افزایش یافت

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: شرایط امروز در مقایسه با سال شروع طرح نجات ملی دریاچه ارومیه حاکی از آن است که حجم آب این دریاچه ۳٫۲ میلیارد مترمکعب افزایش یافته است.

حجم آب دریاچه ارومیه ۳٫۲ میلیارد متر مکعب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدمهدی شهریاری ضمن بازدید از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با حضور در جزایر اشک و کبودان ضمن قدردانی از تلاش‌های محیط‌بانان از آخرین وضعیت این جزایر آگاه شد.

وی در حاشیه این بازید با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه روزهای امید بخشی را سپری می‌کند، گفت: به لطف خدا و تلاش‌های صورت گرفته در قالب پروژه احیای دریاچه ارومیه، حال این نگین آبی امروز خوب است.

شهریاری افزود: حجم آب موجودی دریاچه ارومیه از ۵ میلیارد مترمکعب فراتر رفته و این امر ماحصل عنایت خداوند و تلاش متولیان امر در اجرای احیای دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تراز و سطح دریاچه ارومیه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش دارد و در حال حاضر ۵٫۰۵ میلیارد مترمکعب حجم آب موجود دریاچه است.

وی افزود: شرایط امروز در مقایسه با سال شروع طرح نجات ملی دریاچه ارومیه حاکی از آن است که حجم آب ۳٫۲ میلیارد مترمکعب در حجم افزایش یافته است.

شهریاری سرمایه‌گذاری برای احیای دریاچه ارومیه، حفاری تونل برای انتقال آب به دریاچه، کاهش مصرف آب سدها، ساماندهی رودخانه‌های منتهی به دریاچه و اجرای طرح‌های کشاورزی پایدار را از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

وی احیای جزایر دریاچه، پایان طوفان‌های نمکی و رونق گردشگری را از جمله نکات امید بخش احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: ۲طرح بزرگ سد اشنویه و سد کانی‌سیب و تونل انتقال آب زاب از جمله پروژه‌هایی است که امسال به بهره‌برداری می‌رسد و نقش مهمی در تثبیت و احیای کامل دریاچه ارومیه خواهند داشت.

شهریاری احیای دریاچه ارومیه را نخستین مصوبه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور و هیات دولت برای تحقق این وعده با اختصاص هزاران میلیارد تومان اعتبار توانسته‌اند شرایطی امید بخش برای این نگین محجوب رقم بزنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول