اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فارس من| تسهیل‌گری و رفع موانع کسب‌وکارها با هدف جهش تولید

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: یکی از برنامه‌های جهش تولید را به زیست‌بوم استارتاپی و دانش‌بنیان‌ها اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و نهادهایی که مجوزده هستند شاهد رفع موانع این شرکت‌ها با هدف بهبود محیط کسب‌وکار باشیم.

فارس من| تسهیل‌گری و رفع موانع کسب‌وکارها با هدف جهش تولید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «قوانین سخت پلتفرم‌ها و استارتاپ‌های ایرانی را اصلاح کنید» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران نیز برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

* بهبود محیط کسب‌وکار استارتاپ‌ها و دانش‌بنیان‌ها با هدف جهش تولید 

در پیگیری خبرنگار فارس، اسماعیل قادری‌فر معاون معاونت علمی و رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: یکی از بحث‌هایی که در حوزه توسعه کسب‌وکار شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت زیست‌بوم استارتاپی داریم بحث تسهیل‌گری و رفع موانع کسب‌کارها آنها است که یکی از برنامه‌های جهش تولید را به خود اختصاص داده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های اجرایی، حاکمیتی و نهادهایی که مجوزده هستند شاهد رفع موانع این شرکت‌ها با هدف بهبود محیط کسب‌وکار باشیم.  

وی افزود: نکته‌‌ای که در فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگران مطرح شده و پیشنهادی که حضرت آقا فرمودند درمورد بحث ایجاد یک پنجره واحد بود که از طرف وزارت اقتصاد پیشنهاد شده؛ بنابراین معاونت علمی و فناوری خود را متعهد می‌داند که رفع موانع فعالیت کسب‌وکارهای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ را در دستور کار جدی خود قرار دهد. 

قادری‌فر در پایان گفت: امسال یکی از برنامه‌های هشتگانه علمیاتی معاونت علمی در سال جهش تولید به این موضوع اختصاص پیدا کرده و ما فکر می‌کنیم با بهبود محیط کسب‌وکار باعث ارتقای فعالیت‌های کسب‌وکار آنها با هدف جهش تولید می‌شود؛ بنابراین اگر مصادیق خاصی وجود دارد از زیست بوم استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان تقاضا می‌کنیم چه از طریق سامانه یا به صورت مکاتبه‌ای به معاونت علمی اطلاع دهند و سعی ما بر این است تا هرچه زودتر موانع را برطرف کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول