اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 5 درصدی قیمت نفت/ نفت در نزدیکی 31 دلار

قیمت نفت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی 5 درصد افزایش یافت و نفت برنت 18 درصد و نفت خام آمریکا 33 درصد طی هفته گذشته افزایش قیمت را ثبت کردند.

افزایش 5 درصدی قیمت نفت/ نفت در نزدیکی 31 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه 5 درصد افزایش یافت و دومین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد زیرا تولیدکنندگان آمریکایی تولید خود را کاهش دادند و تعداد دکل های حفاری نفتی آمریکا کاهش یافت و همچنین بر تعداد ایالت هایی که به سوی کاهش محدودیت‌ها می‌روند افزوده می شود.

با توجه به اینکه صنعت انرژی آمریکا تولید و هزینه ها را برای مدیریت کاهش تقاضا برای سوخت در اثر شیوع کرونا پایین آورده است، تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی آمریکا 34 دکل کاهش یافت که کمترین میزان در تاریخ این دکل ها محسوب می شود و به 374 دکل فعال رسید.

شرکت‌های نفتی در آمریکای شمالی میزان تولید خود را سریع از انتظار تحلیلگران پایین آوردند و در مسیر کاهش تولید 1.7 میلیون بشکه نفت در روز تا پایان ماه ژوئن هستند.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.51 دلار افزایش 30.97 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا نیز با 1.19 دلار افزایش 24.74 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی، دومین هفته افزایشی را پشت سر گذاشتند و نفت برنت طی هفته گذشته بیش از 18 درصد و نفت خام آمریکا 33 درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش هفتگی خود در روز چهارشنبه از 15 هفته متوالی افزایش ذخایر نفت آمریکا خبر داد. هرچند نرخ رشد ذخایر نسبت به زمان رکود ثبت شده 19 میلیون بشکه در اوایل آوریل کند شده است.

به گفته اندرو لیپو، رئیس اتحادیه نفتی لیپو در هیوستون، بازار اکنون در حال رصد آمارهای بیشتر است که نشان می دهد اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس در حال اجرای کاهش 9.7 میلیون بشکه در روز هستند که از ابتدای ماه جاری میلادی شروع شده بود.

لیپو مدعی شد: «من انتظار دارم که قیمت دوباره به 20 دلار در هر بشکه باز گردد زیرا تردید در مورد تعهد اوپک پلاس به کاهش تولید به بازار برخواهد گشت.»

عراق هنوز به خریداران نفتی خود کاهش صادرات را اطلاع نداده است که این نشان دهنده چالش این کشور برای اجرای کامل تعهداتش در کاهش تولید است.

لیپو افزود: «تمام چیزی که می بینیم این است که یک یا دو کشور تعهداتشان را اجرا نکردند و این می تواند راه را برای بقیه باز کند.»

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول