اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

بلاتکلیفی 3 ساله چواری‌ها در پی رانش زمین/ وعده‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند

پس از زمین لرزه سال 96 سرپل ذهاب، رانش‌های شدیدی در چوار از توابع استان ایلام رخ داد و تعدادی از منازل تخریب شدند. در این میان مسئولان وعده‌هایی برای ساخت منازل خسارت دیده به مردم دادند که تاکنون محقق نشده است.

بلاتکلیفی 3 ساله چواری‌ها در پی رانش زمین/ وعده‌هایی که به سرانجام نمی‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سال 96 در پی زلزله شدید سرپل ذهاب و پس لرزه‌های آن شاهد رانش زمین در برخی مناطق چوار واقع در استان ایلام بودیم که این رانشها به تخریب برخی از منازل مسکونی منجر شد، به طوری که 6 منزل مسکونی بر اثر این رانشها به صورت کامل تخریب شد.

حال پس از گذشت بیش از 30 ماه از وقوع این حادثه، مسوولان هیچ اقدامی جهت تامین مسکن صاحبان منازل مذکور نکرده‌اند، این امر مشکلات بسیاری را برای این شهروندان چواری به دنبال داشته است.

این مشکلات در حالی است که بنا بوده برخی از اراضی راه و شهرسازی به این خسارت دیدگان واگذار شود اما اراضی مذکور به دلیل داشتن معارض واگذار نشده‌اند.
پس از آن با پیگیری‌های شهرداری و شورای شهر تصمیماتی مبنی بر واگذاری قسمتی از اراضی که برای فضای سبز در نظر گرفته شده اتخاذ شد، اما این وعده نیز تا کنون محقق نشده و دلیل اصلی آن عدم همکاری مسوولان استانداری ایلام است.

 

با توجه به فشار اقتصادی که پرداخت اجاره بها را برای این افراد سخت کرده و عدم تعیین تکلیف آنها، طی روزهای اخیر شاهد تجمع آنها مقابل استانداری ایلام بودیم که بر اساس گفته آنها تا زمان تعیین تکلیف این تجمع‌ها ادامه خواهد داشت.

عدم واگذاری زمین مناسب از جانب مسوولین

آذرخش یکی از افرادی که طی رانشهای سال 96 منزل مسکونی‌اش را از دست داده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: بیش از 2 سال از تخریب منازل می‌گذرد اما متاسفانه تا کنون اقدامی جهت واگذاری زمین به افرادی که منازلشان را از دست داده‌اند نشده است.

وی افزود:زمین‌هایی که برای خسارت دیدگان در نظر گرفته می‌شود دارای مشکل است و همین امر سبب شده کماکان این افراد نتوانند صاحب ملک شوند.

2 سال است که بی سرپناهیم...

ملکی یکی دیگر از شهروندان چواری می‌گوید: بیش از 2 سال است با توجه به شرایط بد اقتصادی زندگی را در بدترین شرایط می‌گذرانیم اما مسوولان هیچ توجهی به این موضوع نداشته و هیچ اقدامی در این باره انجام نمی‌دهند.

وی افزود: تخریب منازل مسکونی افرادی که توان خرید مسکن را نداشته و در این شرایط بد اقتصادی توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند سبب فشارهای روحی و روانی زیادی به این افراد می‌شود که این فشارها سبب بیماری 2 نفر از این خسارت دیدگان شده است.

 

در انتظار تایید زمین‌ها از جانب شهرداری هستیم

تلوکی یکی دیگر از شهروندان چواری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: 3 سال از بروز این رانشها می‌گذرد اما خسارت دیدگان چواری کماکان تعیین تکلیف نشده‌اند و با توجه به شرایط پیش آمده ادامه این وضعیت مشکل ساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه این خانواده‌ها که کارگر و از اقشار کم درامد هستند توان پرداخت اجاره بها را ندارند، افزود: چند مدت است در انتظار تعیین تکلیف اراضی واگذار شده از سوی شهرداری هستیم اما متاسفانه مسوولان مربوطه هر بار به بهانه‌های مختلف از تعیین تکلیف این اراضی سر باز می‌زنند.

 

لزوم همکاری معاون عمرانی استاندار 

در این راستا عباس خانمحمدی عضو شورای شهر چوار نیز در گفت‌وگو با خبرنگر فارس در ایلام، می‌گوید: مدتی پس از وقوع رانش، زمینی از سوی راه و شهرسازی به ۶ خانواری که منازلشان را از دست داده‌اند واگذار شد اما به دلیل داشتن معارض هیچ ساخت و سازی در آن صورت نگرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی معاون عمرانی استاندار، شهرداری و شورای شهر زمینی جهت واگذاری به این افراد در نظر گرفته شده که به تایید فرمانداری رسیده و منتظر تغییر کاربری هستند.

این عضو شورای شهر چوار با بیان اینکه این مهم مستلزم همکاری معاون عمرانی استانداری است، گفت: پس از تغییر کاربری ارضی مذکور به این افراد واگذار می‌شود.

انتهای پیام/970823/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول