اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اطعام کریمانه در روزهای کرونایی

طرح اطعام مهدوی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد.

اطعام کریمانه  در روزهای  کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در پی شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آمده است.

ویروس کرونا این روزها همه چیز را دستخوش تغییر کرده و علاوه بر قربانی شدن تعداد زیادی از هموطنان و ابتلای آنها به این ویروس، کسادی بازار بسیاری از کسب و کارها، لغو آئین‌ها و سنت‌های نوروز باستانی و تعطیلی آن شکل و سیاق زندگی مردم را به کلی دچار دگرگونی کرده است.

با آغاز ماه رمضان اما مردم خداجوی و روزه‌دار کشورمان ماه مبارک رمضان متفاوتی را آغاز کرده‌اند و با تهیه بسته‌های غذایی به یاری نیازمندان می‌شتابند.

این روزها خیرین آستین همت را بالا زده و با برگزاری جلسه‌های مختلف، درصدد فراهم کردن زمینه شروع و اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه هستند، چرا که در روزهایی که به‌ علت شیوع بیماری کرونا، فشار مضاعفی بر اقشار ضعیف و نیازمند جامعه وارد شده است، دستگیری از آنها امری ضروری است.

امروز نیز همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) طرح اطعام مهدوی و توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان آغاز شد.

مشارکت امام جمعه زنجان در طرح کریمانه

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم آغاز این طرح ضمن تأکید بر دستگیری از نیازمندان از سوی دستگاه‌های متولی گفت: کمیته امداد یکی از ارگان‌‎هایی است که در این زمینه اقدامات متعددی انجام داده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوب این نهاد ایجاد مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد است، گفت: در مساجد مردم به لحاظ شناختی که از نیازمندان دارند در کمک به این قشر بیشتر پای کار هستند.

وی همچنین به اجرای طرح اطعام مهدوی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری از نیمه شعبان با عنوان مواسات آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: این سفره با برکت با نام سفره احسان امام حسن مجتبی (ع) گسترده شده و امیدواریم کمکی به رفع نیازهای نیازمندان باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان نیز درباره این طرح گفت: امروز به برکت میلاد با سعادت کریم اهل ‌بیت (ع) توسط سه مرکز نیکوکاری 10هزار پرس غذای گرم طبخ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت توزیع می‌شود.

توزیع 60 هزار پرس غذا بین نیازمندان

هدایت صفری با اشاره به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون و در قالب طرح اطعام مهدوی 37 هزار پرس غذای گرم توسط 6 آشپزخانه در استان طبخ و توزیع ‌شده است، افزود: از کل 10 هزار پرس غذای توزیع شده 5 هزار پرس توسط مرکز نیکوکاری حضرت بقیه‌الله الاعظم (س) و 5 هزار پرس توسط مسجد صاحب‌الزمان (عج) توزیع شده است.

وی ادامه داد: با مشارکت نیکوکاران و خیران برنامه‌ریزی‌شده است تا پایان ماه مبارک رمضان حداقل60 هزار پرس غذای گرم تهیه و در سراسر استان توزیع شود.

صفری با تأکید بر اینکه چراغ حمایت از نیازمندان از گذشته روشن بوده تا آخر نیز روشن خواهد ماند، افزود: علاوه بر توزیع غذای گرم بین مددجویان و نیازمندان 12 هزار و 500 بسته معیشتی نیز بین خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان توزیع‌ شده است.

در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز توزیع بسته‌های غذایی را بین نیازمندان و با شناسایی از سوی دستگاه‌های حمایتی آغاز کرده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از 2 هزار سبد غذایی بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شده است.

اجرای طرح ضیافت همدلی

حجت‌الاسلام مختار کرمی افزود: این بسته‌ها شامل گوشت، مرغ، برنج، ماکارونی، رب و روغن تهیه، بسته‌بندی و طبق نیت واقف در محل‌هایی که تعیین کرده، توزیع شد.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های حمایتی از محل عواید موقوفات انجام شد، افزود: عمل به نیات واقفین اولویت اوقاف در هزینه‌کرد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه منابع اجرای این طرح از طریق جلب مشارکت متولیان، خیران، بازاریان و افرادی که دارای توان مالی هستند، گفت: موقوفات و منابع مالی در اختیار مراکز افق جوار امامزادگان تأمین می‌شود و سازمان اوقاف و امور خیریه از طریق مراکز افق سهیمه‌ای را برای تهیه بسته‌های غذایی برای کمک به نیازمندان تعیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال به خاطر رعایت نکات بهداشتی طرح‌های افطاری اجرایی نشده و به جای آن، نیازمندان از طریق معتمدان محلی و مراکز افق شناسایی و بسته‌های غذایی با حفظ کرامت به آن‌ها اعطا می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول