اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فارس من/ آخرین وضعیت سایت دفع پسماند میاندوآب

با پیگیری خبرگزاری فارس، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان‌غربی درباره وضعیت سایت دفع پسماند میاندوآب گفت: سایت موقت دفع پسماند میاندوآب راه‌اندازی شد و سایت دائمی دفع پسماند زباله میاندوآب نیازمند تصویب شورای تامین استان و کارگروه مدیریت پسماند است.

فارس من/ آخرین وضعیت سایت دفع پسماند میاندوآب

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، طی روزهای گذشته مخاطبان سامانه«فارس من»سوژه‌ای تحت عنوان "مشکل انباشت زباله میاندوآب را حل کنید" به ثبت رسانده و خواستار پیگیری این موضوع توسط خبرگزاری فارس شده بودند.

با پیگیری‌های خبرگزاری فارس، مشخص شد مدتی است زباله‌های شهرستان میاندوآب، در سطح شهر انباشت شده که این امر منجر به شیوع انواع بیماری‌ها می‌شود.

با وجود اینکه میاندوآب بالغ بر 300 هزار نفر جمعیت دارد، مکانی برای بازیافت و امحای زباله‌های این شهر ندارد که طی ماه‌های اخیر زباله‌ها به مقصد ارومیه به منظور دفع در سایت زباله این شهر انتقال داده می‌شد.

با پیگیری‌های به عمل آمده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی از ایجاد سایت موقت دفع پسماند در نزدیکی یکی از روستاهای میاندوآب طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این سایت موقت با رضایت اهالی روستا تعیین شده و در حال تعیین محل قطعی برای سایت دفع پیماند این شهر هستیم.

آیدین رحمانی با اشاره به حساسیت موضوع، تصریح کرد: باید مطالعات لازم در راستای ایجاد سایت دائمی پسماند انجام گیرد تا علاوه بر جلوگیری از مشکلات زیست محیطی، به محل زندگی مردم این شهر نیز نزدیک نباشد، از اینرو حساسیت ویژه‌ای در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این خصوص 4 نقطه از حاشیه شهر میاندوآب برای ایجاد سایت دفع پسماند پیشنهاد شده است، اعلام کرد: برای انتخاب یکی از این مناطق منتظر تصویب کارگروه مدیریت پسماند و شورای تامین استان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پس از تعیین محل دائمی سایت پسماند، فقط 2 ماه زمان لازم است تا این سایت اتمام و تحویل شهرداری میاندوآب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول