اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

بوشهری روی موج مهربانی/ مسجدی که امید محله است+ فیلم

قبل از اینکه کسی چیزی به آنها بگوید، پای کار هستند، نه نیروی اداری ایستاده و نه کارفرمایی پیگیر است، هرچه هست از نیت قلبی مردمانی نشأت گرفته که در روزهای سخت بحران کرونا پشت به پشت هم ایستاده اند.

بوشهری روی موج مهربانی/ مسجدی که امید  محله است+ فیلم

خبرگزاری فارس - بوشهر، حسن احمدی: قبل از اینکه آقا فرمانشان دهند، فهمیدند که باید حال نیازمندان را دریابند. قبل از اینکه کسی چیزی به آنها بگوید، پای کار هستند، نه نیروی اداری ایستاده و نه کارفرمایی پیگیر است، هرچه هست از نیت قلبی مردمانی نشأت گرفته که در روزهای سخت بحران کرونا پشت به پشت هم ایستاده اند.

جعفر پورکبگانی از قدیم‌های مسجد قرآن، روزهای اول ورود کرونا را اینگونه نقل می‌کند: مسجد قرآن، مسجد محوری است و در روزهای معمولی جمعیت قابل توجهی در مسجد حضور پیدا می‌کنند، دستور این بود که اجتماعات لغو شود اما تصمیم جوانان مسجد ما این شد که فعالیت مسجد تعطیل نشود. 

مسجدی که موسسه خیریه شد

وی می‌گوید: عده‌ای نظر به این داشتند که حسینیه را تبدیل به کارگاه کنیم و خانم‌ها و آقایان آموزش داده شوند تا ماسک تولید شود، تعدادی هم گفتند می‌شود گان تولید کرد. پیشنهادات مختلفی وجود داشت اما ما نگاه کردیم که چه کاری روی زمین مانده است، در آن بازه زمانی کسی قدمی برای کمک به نیازمندان برنداشته بود. تصمیم این شد که در قالب موسسه خیریه مسجد اقلام خوراکی برای نیازمندان جمع آوری کنیم، کار را که شروع کردیم و استقبال خوبی شد، اما تاکید صحبت‌های نیمه شعبان مقام معظم رهبری، توان بیشتری را به ما داد و باور کردیم حرکتی که ما انجام دادیم حرکت کاملاً درستی است.

 

مادری که بضاعتش فقط 5 هزار تومان بود

پورکبگانی می‌گوید: بعد آن جلسه، انگار باد خبر را به گوش اهالی رساند و همه خیلی زود باخبر شدند که قرار است برای نیازمندان کاری شود؛ اتفاقی که در بحث کمک رسانی شد یادآور دهه شصت بود، یادم است آن زمان چندین کامیون میوه، برنج و.. روانه جبهه می‌شد. خانمی بود که  همه دارایی او پنج عدد تخم مرغ بود و بخاطر اینکه حرف امامش روی زمین نماند به جبهه‌ها کمک می‌کرد، در ماجرای کرونا هم همینطور بود. خانمی بود که پنج هزار تومان کمک کرد، مشخص است که این مبلغ همه توان اوست، اما برای اینکه حرف رهبرش روی زمین نماند کمک می‌کند.

او عنوان می‌کند: همین هدایای اندک اهالی برکت داشت و نزدیک به 20 تن مواد خوراکی به ارزش 300 میلیون تومان جمع آوری شد. این اقلام در جعبه‌هایی تحت عنوان هدیه مهدوی بسته بندی شده بود و با شناسایی که از قبل توسط معتمدین صورت گرفته بود بین افراد نیازمند و حتی کسانی که در این مدت درآمدی نداشتند توزیع خواهد شد.

 

شاید مدتی بود که نقش محوری مسجد رو به فراموشی بود اما کرونا باعث شد تا مساجد دوباره نقش خود را بازیابی کنند. حاج جعفر معتقد است، مسجد باید محل رجوع مردم باشد و مشکلات آنها در مسجد حل شود، در اجتماع مسجد است که خیلی از مشکلات ما به راحتی حل می‌شود.

تأسیس مسجد قرآن برمیگرد به سال 1220 شمسی که تحت عنوان مسجد بی سقف معروف بود. مسجدی که بعدها بازسازی می‌شود و در حال حاضر سقف محکمی برای مردم محله خود می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول