اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اوباما: پاسخ دولت ترامپ به بحران کرونا «فاجعه مطلق» است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شدیدترین انتقاد خود از دولت کنونی، واکنش «دونالد ترامپ» به بحران کرونا در این کشور را «فاجعه مطلق» خواند.

اوباما: پاسخ دولت ترامپ به بحران کرونا «فاجعه مطلق» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه گفت پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری کووید-۱۹، «فاجعه پرهرج‌ومرج مطلق» بوده است. وی همچنین ساکن فعلی کاخ سفید و متحدانش را به تشدید تنش‌های «قبیله‌ای» در سراسر کشور متهم کرد که به گفته او همین مسئله، مانع تلاشها برای کاهش تعداد کلی مبتلایان در آمریکا شده است.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، «یاهو نیوز» به صوت این تماس اینترنتی اوباما با مقامات دولت سابق آمریکا دست یافته است. وی در شدیدترین انتقادی که تاکنون از جانشین خود کرده، گفت: چیزی که ما با آن در جنگ هستیم، همین گرایشات است که مدتهاست ادامه یافته و بر اساس آنها، خودخواه بودن، قبیله‌ای بودن، متفرق بودن و سایرین را مثل دشمن دیدن در زندگی آمریکایی تقویت کرده است. 

وی افزود: و البته این روندی است که در سطح جهان هم شاهد آن هستیم. و همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث شده واکنش به این بحران جهانی ضعیف و مبهم باشد.

اوباما در ادامه دلیل حمایت خود از «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقیب ترامپ را اینطور بیان کرد: به همین خاطر، من به هر حال، قصد دارم هر چقدر زمان لازم باشد صرف کنم و هر چقدر بتوانم برای جو بایدن تلاش کنم.

بجز سخنرانی‌های ستاد انتخاباتی در انتخابات میان‌دوره سال ۲۰۱۸، اوباما از زمان انتخابات سال ۲۰۱۶ که ترامپ توانست با شکست «هیلاری کلینتون» به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا برسد و جای وی را پر کند، در اغلب موارد سکوت اختیار کرده است.

ماه گذشته هم اوباما در ارتباط با بحران همه‌گیری کرونا ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود هیچ طرح ملی منسجمی برای رسیدگی به این بحران در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

وی در توییتی نوشته بود: در حالی که ما منتظر طرح ملی منسجمی برای هدایت کردن این همه‌گیری هستیم، ایالتهایی مثل ماساچوست در حال اتخاذ برنامه‌های سلامت همگانی خود برای مقابله با این ویروس هستند—قبل از این که خیلی دیر شده باشد.

او همچنین اواخر مارس از ترامپ به دلیل امضای قانون CARES برای فرهم کردن ۲.۲ تریلیون دلار به عنوان محرک اقتصادی برای مردم آمریکا و مشاغل کوچک انتقاد کرده بود.

دولت ترامپ به دلیل پاسخ کند و دیرهنگام به همه‌گیری کرونا و دست‌کم گرفتن این بیماری مورد انتقادات فراوان است. اظهارنظرهای غیرعلمی رئیس‌جمهور آمریکا هم در خصوص این همه‌گیری و درمان آن، تاکنون با واکنشهای انتقادی زیادی از سوی جامعه علمی آمریکا مواجه شده است.

آمریکا از منظر شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در صدر فهرست کشورهای جهان قرار دارد. دانشگاه «جانز هاپکینز» در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در آمریکا خبر داد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۳۵ مورد جدید فوتی ثبت شده است. با احتساب موارد تازه فوتی در آمریکا، شمار کل قربانیان کرونا در این کشور به ۷۷۱۷۸ نفر افزایش یافته است. ایالت نیویورک با حداقل ۳۳۰۴۰۷ مورد ابتلا و ۲۶۲۴۳ فوتی، بدترین وضع از منظر شیوع ویروس کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، ویروس کرونا در آمریکا تا به امروز شنبه ۱۲۸۳۹۲۹ نفر را مبتلا کرده است.

همچنین رسانه‌ها از ابتلای حداقل ۱۱ تن از ماموران «سرویس مخفی» این کشور به کرونا خبر دادند. طبق گزارش یاهو نیوز، اسناد وزارت امنیت داخلی آمریکا که به رویت این رسانه رسیده است، نشان می‌دهد که تست کرونای ۱۱ مامور سرویس مخفی روز جمعه (دیروز) مثبت شد.

در جهان هم تاکنون بیش از ۴ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده و حدود ۲۸۰ هزار نفر هم بر اثر این ویروس جهان‌گیر جان باخته‌اند. تعداد کل بهبودیافتگان هم در سطح جهان به یک میلیون و ۳۸۶ نفر نزدیک می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول