اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در «دهلران»

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران از وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در شهرستان دهلران خبر داد.

وجود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی در «دهلران»

نصرالله پارسه، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: با توجه به اینکه مساحت زیادی از این شهرستان را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‌دهد مبارزه با بیابان زدایی در دستور کار این اداره قرار گرفت، به طوری که تا پایان سال گذشته بیش از ۵ هزار هکتار از ارضی بیابانی نهال کاری شد.

وی با بیان اینکه سه نهالستان گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری، در این شهرستان وجود دارد، افزود: ظرفیت تولید نهال سالیانه  ۳۵۰ هزار اصله است که با توسعه این نهالستان این میزان به یک میلیون اصله در سال خواهد رسید.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران، اظهار کرد: این شهرستان با وسعتی معادل حدود 7 هزار کیلومتر مربع، بیش از 85 درصد مساحت آن را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد و علاوه بر تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع عرصه‌های ملی نیز نسبت به سایر مناطق استان، منحصر به فرد است.

وی بیان داشت: حدود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل در دهلران وجود دارد که از این میزان ۲۰ هزار در دست کاشت است میزان ۲۷۰ هزار هکتار مرتع و حدود ۲۶۰ هزار هکتار اراضی بیابانی وجود دارد.

رئیس منابع طبیعی دهلران بیان داشت: با توجه به پوشش خوب گیاهی مراتع و جنگل‌های دست کاشت شهرستان امسال آتش بر در سطح پنج هزار هکتار از جنگل های شهرستان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت پوشش گیاهی گونه‌های علفی و دمای بالای شهرستان در تابستان این طرح برای جلوگیری از حریق‌های احتمالی انجام شده است.

پارسه گفت: با توجه به وسعت شهرستان در بحث پوشش جنگلی و گیاهی انتظار است شهروندان در ایام تابستان همکاری لازم را با اداره منابع طبیعی شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام /970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول