اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

احراز هویت متقاضیان سجام در 5 بانک و یک موسسه اعتباری/دسترسی سهامداران عدالت به میزان دارایی و ارزش سهام

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: ‌احراز هویت ثبت نام کنندگان در سامانه سجام برای حضور در بورس در 2000 مرکز در کشور انجام می‌شود.

احراز هویت متقاضیان سجام در 5 بانک و یک موسسه اعتباری/دسترسی سهامداران عدالت به میزان دارایی و ارزش سهام

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز نشست خبری ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت در وزارت اقتصاد با حضور علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی‌سازی، حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و حسین فهیمی مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در محل سالن جهاد اقتصادی این وزارتخانه برگزار شد.

حسین فهیمی که به تازگی به عنوان سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت هم انتخاب شده گفت: برای آسایش هموطنان پس از ثبت‌نام متقاضیان ورود به بورس در سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام، باید احراز هویت این افراد در دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و یا دفاتر کارگزاری‌ها و برخی بانک‌های منتخب انجام شود که امروز 2000 مرکز برای احراز هویت مشتریان سجام در کشور در نظر گرفته شده است و از هفته آینده بانک‌های شهر، مؤسسه مالی اعتباری ملل، بانک پارسیان و بانک آینده نیز خدمات احراز هویت مشتریان سجام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهند و به زودی همه شعبه‌های بانک ملی و بانک سپه هم خدمات احراز هویت مشتریان سجام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام خواهند داد.

به گفته مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی هم چنین طبق وعده وزیر امور اقتصادی و دارایی از این هفته احراز هویت مشتریان سجام به صورت غیر حضوری هم اضافه می‌شود و همه این خدمات برای مشمولان سهام عدالت است که قصد خرید سهام دارند، وگرنه کسانی که فقط فروشنده‌اند یا می‌خواهند سهام خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چه به صورت مستقیم و یا مدیریت غیر مستقیم نگهداری کنند، آنها فعلا صبر کنند که خبرهای خوبی برای آنها در راه است و روش حضور آنها در بورس آسان‌تر خواهد شد.

* دسترسی سهامداران عدالت به میزان دارایی و ارزش سهام

فهیمی این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: نحوه خرید و فروش سهام عدالت و سفارش گیری، اعمال حقوق مالکان و حضور در مجمع شرکت‌های سرمایه پذیر عدالت در حال پوست اندازی و تغییر است و بعد از این که فرصت انتخاب دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم در 8 خرداد 99 تمام شود، برای همه سهامداران عدالت دسترسی به میزان دارایی‌ها و ارزش سهام رونمایی می‌شود و زمینه حضور این مشمولان در مجامع عمومی و سالانه این شرکت‌ها فراهم می‌شود.

سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت در مورد روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت گفت: این انتخاب بر عهده مشمول دارنده سهام عدالت است و معیار باید توانمندی خود فرد و دانش وی برای اداره سهام باشد.

وی گفت: آنچه ما فراهم می‌کنیم امکان اعمال این تصمیم سهامدار عدالت است که روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگزیند.

* سهام عدالت برای نفروختن است

مدیرعامل سمات بر این نکته تأکید کرد که با توجه به ارزنده بودن سهام عدالت این سهام برای نفروختن و نگه داشتن است، اگر سهام عدالت از روز اول فروخته شده بود الان این ارزش که به بیش از 490 هزار میلیارد تومان رسیده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشت.

فهیمی گفت: سهام عدالت برای این نیست که دارنده آن سریع بفروشد و از بازار خارج شود، بلکه توصیه می‌کنیم بهتر است سهام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگه دارد و از محل عایدی و سود سالانه آن استفاده کند.

* مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که گفت آیا به نظر شما در قاموس شرکت‌های تعاونی، آدم‌های حرفه‌ای به این اندازه وجود دارند که سهام عدالت مردم یک استان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بهترین نحو مدیریت کنند و ارزش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کنند و ارتقاء بخشند و هم چنین اگر از 49 میلیون سهامدار عدالت فقط 10 میلیون هم به صورت مستقیم وارد بورس شوند، آیا سامانه‌های بورس جوابگوی آن خواهند بود، گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی، هر کدام یک نهاد مالی هستند که مردم در مدیریت آنها دخیل هستند که مدیریت سهام با مردم است نه این که از طرف دولت یا سازمان بورس اعمال مدیریت شود و مدیری برای آنها انتخاب شود، بلکه خود مردم نمایندگان خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی انتخاب می‌کنند و آنها هم مدیران شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب می‌کنند.

مدیرعامل سمات تأکید کرد: با توجه به این که در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت نهاد مالی به شمار می‌روند، باید مدیران آنها صلاحیت حرفه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته و صلاحیت آنها به تأیید سازمان بورس برسد. امروزه خوشبختانه دانش مدیریت مالی فراگیر شده و در استان‌ها هم افرادی وجود دارند که دانش مدیریت مالی کافی داشته باشند.

فهیمی هم چنین در مورد زیرساخت‌ها برای حضور 49 میلیون سهامدار عدالت گفت: از دو سال قبل که زمزمه آزاد سازی سهام عدالت مطرح بود، زیر ساخت‌های معاملات بورس اصلاح شده و توسعه پیدا کرد و نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها شروع شده تا حقوق صاحبان سهام از بین نرود و زیرساخت‌ها نیز پاسخگو باشد. در مورد این که مشمولان سهام عدالت فعلا باید چه کنند، تقسیم وظایف صورت گرفته و ما کارهای زیرساختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کرده‌ایم و بعد از 8 خرداد سال جاری که مردم روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کردند، به تدریج به آنها می‌گوییم که باید چه کارهایی انجام دهند.

وی گفت: در همه شرکت‌ها حتی شرکت‌هایی مانند فولاد مبارکه، مخابرات ایران، پالایشگاه تهران که اینها شرکت‌های گل سر سبد بورس هستند و حتی در خاورمیانه شرکت‌های بی‌نظیری‌اند ممکن است نقطه ضعف‌هایی هم داشته باشند، به هر حال شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت هم می‌توانند نقاط مثبت و منفی داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول