اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آذرنیا: در اصلاح اساسنامه باید نظر باشگاه‌ها تامین شود/شروع بازی‌ها ممکن است هرکسی را درگیر کرونا کند

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی تبریز خواهان نقش‌آفرینی بیشتر باشگاه‌ها در تصمیمات فدراسیون فوتبال شد.

آذرنیا: در اصلاح اساسنامه باید نظر باشگاه‌ها تامین شود/شروع بازی‌ها ممکن است هرکسی را درگیر کرونا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن آذرنیا، در واکنش به آماده شدن پیش‌نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال و ارسال آن به فیفا اظهار داشت: به نظرم این اقدام درستی نبود، چراکه بایستی پیش‌نویس اساسنامه قبل از ارسال به فیفا، در اختیار اعضای مجمع فدراسیون قرار می‌گرفت و نظرات آنان نیز اعمال می‌شد.

آذرنیا با تاکید بر اینکه که صاحبان اصلی فوتبال در تمامی کشورهای دنیا باشگاه‌ها هستند، افزود: این باشگاه‌ها هستند که در فوتبال هزینه می‌کنند و به همین دلیل باید نقش فعال‌تری در مجمع و تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند امّا باوجود این امر، تصمیم‌گیری برعهده افراد دیگری است. به عقیده من باید حق رای باشگاه‌ها در ترکیب جدید مجمع بیشتر شود تا بتوانند نقش اساسی  در تصمیم‌گیری‌ها را ایفا کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: براساس شنیده‌ها ظاهراً تعداد نفرات مجمع بیشتر شده اما باز هم چینش افراد به شکلی است که باشگاه‌ها عملاً نمی‌توانند آن چیزی که نیاز فوتبال است را در تصمیم‌گیری‌ها اعمال کنند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین‌سازی تبریز با بیان اینکه طبق شنیده‌ها کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال پیش‌نویس اساسنامه را آماده کرده و قرار است پس از تائید هیات رئیسه به تأیید فیفا برسانند، یادآور شد: حداقل قبل از اینکه پیش‌نویس اساسنامه به فیفا ارسال شود، باید یک نسخه از آن در اختیار باشگاه‌ها قرار داده شود تا نظر آنان نیز جلب گردد، چرا که بعد از تأیید فیفا، باشگاه‌ها نمی‌توانند کاری کنند. 

حسن آذرنیا درخصوص چالش‌های حضور بخش خصوصی در فوتبال ایران ابراز داشت: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، بخش خصوصی خیلی راغب به فعالیت در فوتبال نیست و آنهایی هم که این کار سخت را پذیرفته‌اند متاسفانه از جانب هیچ نهاد یا سازمانی حمایت نمی‌شوند. حالا ما مالکی داریم که خدا را شکر آنقدر به فوتبال علاقمند است که در این شرایط بد اقتصادی از جیب خودش هزینه می‌کند اما در حقیقت بخش خصوصی که می‌داند یک ریال برگشت نخواهد داشت به چه امیدی باید در فوتبال فعالیت کند؟

وی در مورد مسئله خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: سال‌هاست که می‌خواهند استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی بدهند، چرا این اتفاق تحقق پیدا نمی‌کند؟ مسلما چون ما نه زیرساخت خوبی داریم نه مواردی مانند بلیت‌فروشی، حق پخش، وضعیت ورزشگاه‌ها و... هر کسی هم بیاید، باید آنقدر علاقمند باشد که با وجود اینکه می‌داند هزینه‌هایش هیچ برگشتی نخواهند داشت باز عاشقانه کار کند. الان دوگانگی دولتی و خصوصی از مشکلات بزرگ فوتبال ماست. اگر تمام باشگاه‌ها به بخش خصوصی سپرده شوند قدرت‌های نابرابر حذف می‌شوند و کسانی که می‌توانند هزینه و مدیریت کنند پا پیش می‌گذارند. شما ببینید در لیگ امسال چند تیم دولتی در میانه کار رها شدند. باید در فوتبال که درآمد آنچنانی ندارد، باید از بخش خصوصی حمایت شود. 

شروع بازی‌ها ممکن است هرکسی را درگیر کرونا کند

سرپرست باشگاه ماشین‌سازی در خصوص تعیین تکلیف لیگ نوزدهم ادامه داد: برای اجرای یک فوتبال خوب هم از نظر فنی، هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی باید شرایط فراهم باشد. از نظر روحی، استرس حاصل و حاکم بر جامعه به خاطر پدیده شوم و منحوس کرونا نگرانی خانواده‌ها و بازیکنان را در پی داشته و قطعا هر کسی وقتی از نظر روحی و روانی آمادگی انجام کار را نداشته باشد، نمی‌تواند فعالیت خوبی انجام دهد. 

آذرنیا گفت: سلامت جامعه و عوامل فوتبال از اولویت‌های باشگاه است. در چند روز گذشته پزشکان متبحر که همگی در زمینه فوتبال هم متخصص هستند، گفتند شروع بازی‌ها به هیچ‌وجه به نفع فوتبال نیست. چون این ویروس وقتی بدن را درگیر می‌کند آثار نهفته و آشکاری در ریه‌ها ایجاد می‌کند که باعث کاهش ظرفیت تنفس می‌گردد. به تبع آن قلب هم کارایی لازم را نخواهد داشت. به این خاطر نظر پزشکان این بوده که شروع بازی‌ها ممکن است هر کسی را با جبران‌ناپذیری روبه ‌رو کند. 

وی در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: وقتی شما احساس می‌کنید ماشین گرانقیمت‌تان می‌خواهد به تیر برق برخورد کند خودتان را به بیرون پرت می‌کنید تا جانتان را نجات دهید یا وقتی زلزله می‌آید همه چیز را می‌گذارید و فرار می‌کنید، نمی‌گویید این فرش گرانقیمت است و باید آن را بردارم. الان هم اولویت سلامتی افراد است. قهرمانی مدنظر من نیست و اصلا این بحث را نداریم. تیم‌ها دو ماه و نیم است که تمریناتشان تعطیل شده به همین خاطر برای آمادگی مجدد، زمان بیشتری لازم است و با توجه به فاصله بین دو لیگ، این مسئله غیرقابل حل است. بنابراین بهتر است بازی‌ها برگزار نشود و تکلیف لیگ هم تعیین شود. ما الان بازیکن خارجی را نگه داشته‌ایم و نمی‌دانیم به او اجازه بدهیم برود یا نه. اگر لیگ را تعطیل کنند باشگاه‌ها می‌توانند با خیال راحت برنامه‌هایشان را انجام بدهند. 

یک سوم بازی‌ها باقی‌مانده، چه کسی می‌تواند بگوید حق قهرمانی دارد؟

آذرنیا در مورد اینکه 13 تیم لیگ برتری خواهان اتمام لیگ نوزدهم هستند و باشگاه‌ و هواداران پرسپولیس معتقدند به این تیم حسادت می‌شود، عنوان کرد:‌ چرا ما باید به پرسپولیس حسادت کنیم؟ تیم ما نهم جدول است و به قهرمانی کاری نداریم.

سرپرست باشگاه ماشین‌سازی در پاسخ به این سؤال که ممکن است بگویند او به خاطر تیم تراکتور این صحبت‌ها را مطرح می‌کند، متذکر شد: برفرض که من به نفع تراکتور صحبت کنم، 11 تیم دیگر چه می‌شوند؟ بعضی می‌گویند قهرمان را اعلام کنید اما 9 هفته مانده و 27 امتیاز می‌تواند جابه‌جا شود. یک‌سوم بازی‌ها باقی‌مانده چه کسی می‌تواند بگوید، حق قهرمانی دارد یا چه تیم‌هایی حق صعود و سقوط دارند؟ بر فرض که من تراکتوری باشم بقیه تیم‌ها چه؟ نفت مسجد سلیمان، گل‌گهر و... چه؟ ما سر در استادیوم‌ها می‌نویسیم؛ زنیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی،  یعنی سلامت محور بودن جامعه برای ما اولویت است. اگر با شروع بازی‌ها برای یک بازیکن مشکلی پیش بیاید هیچ‌کس جوابگو نخواهد بود. 

آذرنیا در مورد پرونده‌ها و شکایت‌های خارجی ماشین‌سازی همچنین افشاگری زنوزی در مورد پرونده‌های ایرانی در فیفا، عنوان کرد: به‌علت مهم بودن این پرونده‌ها از طرف مالک باشگاه یک نفر به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار مأمور شده که شبانه‌روز مشغول کار روی آنهاست. من از سیاست‌های باشگاه و زنوزی صددرصد حمایت می‌کنم. 

وی، در پایان اظهاراتش خاطرنشان کرد: اتفاقات هفته‌‌های اخیر در فوتبال کشورمان را باید به فال نیک بگیریم و آن را تلنگری برای اصلاح روند و سیستم معیوب فوتبال کشورمان قلمداد کنیم، تا مجالی برای بهبود شرایط فراهم شود.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول