اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

راه‌اندازی آزمایشگاه جدید تشخیص ویروس کرونا

به دنبال طراحی و تولید نخستین کیت تشخیص COVID-۱۹ توسط محققان پژوهشکده سرطان معتمد، آزمایشگاه تشخیص مولکلار تشخیص کرونا ویروس به همت پژوهشگران این پژوهشکده راه اندازی شد.

راه‌اندازی آزمایشگاه جدید تشخیص ویروس کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، به دنبال طراحی و تولید نخستین کیت تشخیص COVID-۱۹ توسط محققان پژوهشکده سرطان معتمد، آزمایشگاه تشخیص مولکلار تشخیص کرونا ویروس نیز به همت پژوهشگران این پژوهشکده راه اندازی شد.

کیوان مجیدزاده رئیس پژوهشکده با اعلام این خبر گفت: با تلاش متخصصان پژوهشکده و حمایت های مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و پشتیبانی رییس جهاددانشگاهی، موفق شدیم پس از تولید کیت های تشخیصی کرونا ویروس در آستانه ی سال نو، اکنون نیز آزمایشگاه تشخیص عفونت COVID-۱۹ را با روش Real-Time PCR راه اندازی کنیم.
مجیدزاده با اشاره به سرعت بالای انتقال این ویروس و شیوع روز افزون آن، بر لزوم تشخیص صحیح و به موقع این بیماری تاکید ورزید و گفت: با افزایش تقاضا برای دریافت خدمات درمانی و ظرفیت محدود مراکز درمانی، ضرورت ایجاد مراکز تشخیصی کرونا ویروس به موازات مراکز مرجع سلامت به شدت احساس می شد؛ لذا پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، بلافاصله پس از دریافت نخستین تاییدیه کیت تشخیصی کرونا ویروس در کشور، اقدام به راه اندازی آزمایشگاه مجهز و کاملا ایزوله برای ارایه خدمت به هموطنان خود کرد.
گفتنی است؛ این آزمایشگاه شامل فضایی کاملا ایزوله و مجهز به دستگاه های مخصوص آزمایشگاه مولکولار همچون Real Time PCR، اتوکلاو و کیت های تشخیصی مربوطه است و در سه بخش؛ "تحویل نمونه و آماده سازی"،  "استخراج RNA و کنترل کیفیت نمونه" و"بخش Real-Time PCR و آنالیز" فعالیت می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول