اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

توزیع 2600 بسته معیشتی در روز میلاد کریم اهل بیت (ع) / تداوم رزمایش همدلی مومنانه در داراب

در دومین مرحله از رزمایش کمک مومنانه، مقارن با میلاد خجسته امام حسن مجتبی(ع)، 2600 بسته معیشتی در نقاط مختلف شهرستان داراب – شهر منتسب به کریم اهل بیت- توزیع شده است.

توزیع  2600 بسته معیشتی در روز میلاد کریم اهل بیت (ع) / تداوم رزمایش همدلی مومنانه در داراب

 به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، داراب شهر منتسب به امام حسن مجتبی(ع) و دحیه انصاری –نماینده آن امام همام – روزهایی آکنده از رایحه شعف و مهرورزی را سپری می‌کند چرا که در آستانه میلاد نورانی امام دوم شیعیان، شاهد همدلی و همراهی مردم، گروه‌های جهادی، موسسات خیریه و مسؤولان برای کاهش آلام نیازمندان هستیم.

این روزها فرصتی فراهم شده تا مردم از هر قشر و با هر نوع تفکر از خوان کرم امام حسن مجتبی، خوشه‌چینی کنند و بنا به فراخور احوال خود، ذره‌ای از دریای جود و سخاوت آن حضرت باشند.

داراب کهن با قدمتی به وسعت طول تاریخ، هر سال این روز را جشن گرفته و پاس داشته است و امسال به گونه‌ای دیگر، زیباترین و عالی‌ترین ابعاد همدلی و همنوردی را به نمایش گذاشته است.

طبق مشاهده‌های عینی و اخبار واصله، این روزها در گوشه و کنار شهرستان، کمک‌های مردمی نیک‌اندیشان جمع‌آوری شده و پس از شناسایی نیازمندان در قالب بسته‌های حمایت معیشتی توزیع شده است.

توزیع 1750 بسته غذایی و 30 هزار قرص نان در شهرستان داراب

فرمانده سپاه داراب گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شب میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) با توزیع 1750 بسته غذایی در بخش‌های مرکزی، فسارود، جنت، رستاق و فورگ آغاز شد.

سرهنگ محمدحسین هاشمیان بیان کرد: علاوه بر این 30 هزار قرص نان با همت خیرین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی بابیان اینکه رزمایش همدلی مومنانه مطابق توصیه و تاکید مقام معظم رهبری از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این رزمایش، تعداد یک هزار بسته حمایتی تهیه و توزیع شد.

دبیر رزمایش کمک مومنانه در داراب اظهار داشت: تدارک بسته‌های معیشتی با پیگیری ائمه جمعه و جماعات، بسیج و سپاه، جمعیت هلال احمر و تعداد دیگری از مجموعه‌های دولتی انجام شده است.

توزیع بیش از ۸۰۰ بسته حمایتی بین اقشار آسیب‌پذیر

در کنار کمک‌های ساماندهی شده رزمایش، کمک‌های دیگری از سوی گروه‌ جهادی و آتش به اختیار پویش فعالان مهدوی داراب تهیه و توزیع شده است. این گروه با جذب کمک‌های مردمی در نیمه شعبان موفق به تهیه و ارائه 500 بسته معیشتی شد و در روز میلاد کریم اهل بیت نیز 800 بسته تدارک دیده که آماده توزیع در نقاط محروم شهرستان است.

 دبیر پویش فعالان مهدوی داراب گفت: در ایام ماه مبارک رمضان،۸۰۰ بسته حمایتی توسط گروه فعالان پویش مهدوی در داراب و مناطق مجاور تهیه و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع می‌شود.

 منتهی خواجه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: با آغاز ماه مبارک رمضان و در پی اجرای فرامین مقام معظم رهبری پیرامون رزمایش همدلی و کمک مومنانه، گروه فعالان پویش مهدوی داراب، به جذب کمک‌های مردمی پرداخت.

وی ادامه داد: این گروه با همکاری مجریان ایستگاه‌های سه‌شنبه‌های مهدوی در شهر و روستا، با ذبح ۳ رأس گوسفند و تهیه بیش از ۸۰۰ بسته حمایتی  در حال ارائه خدمت به هموطنان و همشهریان خود هستند  و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

حضور هلال احمر، بسیج مهندسین و امور بانوان فرمانداری در برنامه‌های خیریه

بخشی از کمک‌های ساماندهی شده در قالب رزمایش مربوط به نهادهایی است که این روزها در کنار مردم و همدلانه برای رفع نیاز آنها قدم برمی‌دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر داراب گفت: اعضای خانواده بزرگ هلال احمر شهرستان داراب با همراهی مرکز خیریه کریم اهل بیت، همزمان با روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر بیش از ۲۰۰ بسته غذایی با هدف تامین امنیت غذایی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بسته‌بندی و آماده توزیع نمودند.

محمود حیدری ادامه داد: جمعیت هلال احمر برای رقم زدن جامعه‌ای عاری از درد و رنج، سختی‌ها را به جان می‌خرند و در دل حوادث به پیش می‌تازند تا جوامع بشری فارغ از زبان، رنگ، مذهب و ملیت در شرایط بحرانی از خدمات آنها بهره‌مند شوند.

 به گزارش فارس، امور بانوان فرمانداری نیز در این ایام با جذب بانوان نیک‌اندیش اقدام به تهیه و توزیع 160 بسته معیشتی در میان زنان سرپرست خانوار کرده است.

این بسته‌ها به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال و شامل برنج ، ماکارونی، قند ، سویا، روغن و شیرینی بوده است.

همچنین بسیج مهندسین داراب نیز اقدام به تهیه یکصد بسته غذایی به ارزش 300 میلیون ریال شامل برنج، گوشت، مرغ، روغن، ماکارونی و سویا کرده و به توزیع آن بین کشاورزان فعال در طرح همگام با کشاررزی و فعالان بسیج مهندسین پرداخت.

 در روستاها نیز قشر محروم از همت خیرین برخوردار شدند. طی روزهای گذشته با همکاری نیروهای بسیج و سپاه، تعداد ۱۱۰ بسته غذایی به ارزش ۱۶۵ میلیون ریال بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی روستای شکرویه و نیازمندان روستاهای یردانجیر، یردجمال و حسین‌آباد و شهرک سیدالشهدا توزیع شده است.

همچنین تعدادی بسته‌های بهداشتی شامل مایع و ژل ضدعفونی و  ماسک نیز از طرف نیروهای جهادی به بیماران بستری در منزل این مناطق ارائه شد.

  گزارش: سمیه انصاری‌فرد

انتهای پیام/983110

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول