اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای دومین مرحله کمک مومنانه در ملایر/ توزیع ۳۵۰۰ بسته حمایتی

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه در ملایر و توزیع 3 هزار و 500 بسته حمایتی خبر داد.

اجرای دومین مرحله کمک مومنانه در ملایر/ توزیع ۳۵۰۰ بسته حمایتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر سردار مهدی فرجی عصر امروز در جریان آغاز مرحله دوم توزیع کمک‌های مومنانه در ملایر با بیان اینکه بسیج از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در همه عرصه‌ها پیشقدم بوده و خوش درخشیده است اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، سپاه و بسیج در این رزمایش بسیار موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا شهرستان ملایر با وحدت و همدلی نهادها و مسوولان با سپاه و بسیج مدیریت بسیار خوبی را داشته و شناسایی افراد نیازمند به خوبی و به موقع انجام شد گفت: مرحله اول این طرح در ابتدای ماه رمضان صورت گرفت.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز نیز مرحله دوم این طرح انجام و ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار مورد حمایت قرار می‌گیرند گفت: یکی از برجستگی‌های اجرای این طرح در ملایر توزیع عادلانه بسته‌ها بین خانواده‌های شناسایی شده است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و کمک‌های همه مردم و نهادها و مسوولان در اجرای این رزمایش گفت: امروز مردم ما نشان دادند که همه بسیجی و ولایتمدار هستند.

فرجی با بیان اینکه علاوه بر این رزمایش شاهد جمع‌آوری کمک های مردم در موسسات خیریه و دیگر نهادهای متفرقه بودیم گفت: مرحله سوم این طرح نیز پایان ماه رمضان انجام می‌شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات سپاه و بسیج و نهادها در پیشگیری و مهار کرونا طی دو ماه گذشته افزود: در شهرستان ملایر کرونا به خوبی مهار شد و این موفقیت حاصل مدیریت خوب فرماندار و وحدت و همراهی مردم و مسوولان بود.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه وضعیت خوب امروز شهرستان ملایر به منزله این نیست که موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را فراموش کنیم افزود: در فصل پاییز با شروع آنفلوآنزای فصلی و کرونا بی‌شک مشکلات بیشتری خواهیم داشت و باید همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنیم.

در مرحله اول ۴ هزار بسته بین نیازمندان توزیع شد

وی بر فرهنگسازی بیشتر در این زمینه تاکید کرد و افزود: استفاده از دستکش و‌ ماسک باید همچنان در مکان‌های عمومی مورد تاکید باشد تا بتوانیم هر چه سریعتر زنجیره کرونا را قطع کنیم.

سردار فرجی با بیان اینکه اگر کرونا کم شود شاهد بازگشایی مراکز مذهبی و نمازجماعت و نماز جمعه در استان خواهیم بود تصریح کرد: مردم ما در این ایام دوست دارند در مکان‌های مذهبی باشند اما هنوز شرایط مهیا نیست، ما باید با قطع زنجیره کرونا زمینه حضور خود را در مکان‌های مذهبی فراهم کنیم.

وی از کمک‌های شرکت بافتینه ملایر در راستای تامین پارچه‌های ماسک و لباس بیمارستانی و ارسال رایگان به استان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم همین شرایط خوب را تا ریشه‌کنی کامل کرونا در استان شاهد باشیم.

فرماندار ملایر نیز با بیان اینکه در مرحله اول کمک‌های مومنانه ۴ هزار بسته بین نیازمندان توزیع شد گفت: در این مرحله نیز ۳ هزار و ۵۰۰ بسته توزیع می‌شود.

قدرت‌الله ولدی به شناسایی یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار آسیب‌دیده از کرونا در ملایر توسط فرمانداری اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ خانوار کارگر فصلی و مابقی دستفروشان و زباله‌گردها بودند که ۳۵۰ میلیون تومان به همت کمیته امداد و با دستور استانداری به حساب این خانوارها واریز شد.

توزیع ۳۲ هزار قرص نان به همت اوقاف، فرمانداری و هیات زینبیون

وی از توزیع ۳۲ هزار قرص نان به همت اوقاف، فرمانداری و هیات زینبیون(فعالان رسانه‌ای همدان) در محلات و مناطق حاشیه شهر طی روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: این تعداد نان در ۹ نانوایی این مناطق دیروز پخت و بین نیازمندان همان مناطق توزیع شد.

فرماندار ملایر ضمن تقدیر از زحمات سپاه و بسیج  ملایر در حوزه‌های مختلف گفت: این عزیزان در سیل، زلزله و همه بحران‌ها پیشگام بودند که ما دست آنها را می‌بوسیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با کرونا نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است افزود: در ۳۰ روز گذشته در بحث کرونا در ملایر فوتی نداشتیم که این امر حاصل زحمات کادر درمان و حوزه بهداشت و همراهی و همکاری مردم بوده است.

در ادامه امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه کمک‌های مومنانه در ملایر قابل توجه بوده است افزود: علاوه بر این ما چندین موسسه خیریه در شهرستان داریم که در کنار این کمک‌ها بسته‌های غذایی و حمایتی را به دست نیازمندان می‌رسانند.

حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با بیان اینکه در اجرای این رزمایش همراهی و همکاری نهادها قابل تقدیر است افزود: یک دعای افراد دلشکسته و نیازمند در این شب‌ها برای ما کافی است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه این کمک‌ها باید با مسائل اعتقادی و دینی ما کامل می‌شود اظهار کرد: توجه به سایر موارد دینی و اعتقادی و مسائل فرهنگی نیز باید مد نظر باشد.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه با روزه‌خواری در ملاعام، منکرات و... باید برخورد شود گفت: دهن‌کجی به مقدسات باعث مشکلات و گرفتاری‌های فردی و اجتماعی می‌شود و افراد نباید به خود اجازه دهند در اجتماع هنجارشکنی کنند. 

وی با بیان اینکه مسوولان نیز باید با رفتار کریمانه خدمت خود را در همه زمینه ها به مردم داشته باشند یادآور شد: اگر مسولان ما در نظام اسلامی کار خود را به درستی انجام دهند و خدمت صادقانه به مردم داشته باشند باعث پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/89013/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول