اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آغاز شمارش معکوس برای برچیده شدن پل ۴۰ ساله حافظ

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پل حافظ ایمنی لازم را در برابر زلزله ندارد، گفت: برچیده شدن این پل مشکلی در ترافیک ایجاد نمی‌کند.

آغاز شمارش معکوس برای برچیده شدن پل ۴۰ ساله حافظ

محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس درباره برچیده شدن پل حافظ در پایتخت اظهار داشت: طی دو مرحله و آخرین بار در سال ۹۸ مطالعاتی توسط شهرداری درباره برچیده شدن این پل انجام گرفت و در نهایت شورای ترافیک تهران هم با این موضوع موافقت کرد.

وی افزود: پل فلزی حافظ حدود ۴۰ سال قبل به صورت موقت احداث شده و تکنولوژی آن نیز قدیمی است همچنین با آیین نامه‌های جدید مربوط زلزله تناسبی ندارد اکنون ایمنی لازم را ندارد و اگر قرار باشد این پل همچنان پابرجا باشد باید با هزینه زیاد ایمن‌سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پل کریم‌خان نیز از نظر ایمنی مشکل داشت ولی با توجه به کارکرد آن سال گذشته ایمن‌سازی شد اما موضوع پل حافظ علاوه بر موضوع ایمنی و هزینه سنگین نگهداری و یا ایمن سازی با توجه به مطالعات ترافیکی صورت گرفته برچیده شدنش مشکلی برای ترافیک ایجاد نمی‌کند و مقرون به صرفه تر است.

علیخانی با اشاره به اینکه برچیده شدن پل حافظ به لحاظ بصری برای بناهای اطراف پل نیز مناسب است، گفت: جمع آوری پل حافظ به زیبایی منظر شهری کمک خواهد کرد.

وی گفت: درحال حاضر یک تقاطع اصلی زیر این پل قرار گرفته است که با حذف این پل فقط این تقاطع با چراغ راهنمایی کنترل می‌شود و با انجام مقداری اصلاح هندسی در مسیر مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد.

وی بیان داشت: البته جمع کردن پل حافظ در حال حاضر به دلیل اینکه طرح ترافیک لغو شده و حجم خوروها در مرکز شهر زیاد است، امکان پذیر نیست و باید این موضوع به بعد از اجرای طرح موکول شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: سازه‌های پل حافظ برای پروژه‌های جدید شهری مانند پل‌های روگذر فرجام، رسالت و گلبرگ در بزرگراه شهید باقری قابل استفاده است و می‌تواند هزینه‌های شهرداری را کاهش دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول