اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ساماندهی 100 گروه جهادی دانشجویی برای مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی

مسوول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی از ساماندهی گروه‌های جهادی دانشجویی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در زمینه ضدعفونی معابر و محلات محروم و کم برخوردار استان ساماندهی شده‌اند.

ساماندهی 100 گروه جهادی دانشجویی برای مبارزه با کرونا در آذربایجان‌شرقی

محمدرضا سلطان‌زاده، مسوول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اقدامات بسیج دانشجویی در مقابله با کرونا اظهار داشت: سازماندهی آموزش بیش از ۱۰۰ گروه جهادی در زمینه ضدعفونی معابر و محلات محروم و کم برخوردار استان، تولید ۲۱۰ هزار ماسک و توزیع آن در مناطق محروم با همکاری بسیج اصناف، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و دستکش یک‌بار مصرف در مراکز دانشگاهی  و مردم نهاد بخشی از اقدامات بسیج دانشجویی در طی این مدت است.

وی افزود: همچنین گروه‌های جهادی دانشجویی در این مدت از هیچ کمکی برای مقابله با کرونا ویروس دریغ نکردند. به‌عنوان مثال اعزام دو گروه جهادی (خواهران و برادران)  به نام شهید فرهاد نعمتی به روستای میلق از توابع بخش خاروانا برای آموزش دانش‌آموزان محروم منطقه، همکاری با مراکز بیمارستانی و درمانی در رفع نیازمندی‌های اساسی از جمله تولید و تهیه لباس‌های ایزوله (گان و ملحفه بیمارستان‌ها)، راه‌اندازی پویش همدلی همسایه و هم سفره،  تجلیل از کادر درمانی و مدافعان سلامت در شهرستان‌های مراغه ،میانه و تبریز از دیگر اقدامات این گروه‌های جهادی بود.

سلطان‌زاده در ادامه از دیدار بسیج دانشجویی با خانواده‌های معظم شهدا خبر داد و یادآور شد: به‌منظور تکریم از مادران و پدران شهدا در ماه مبارک رمضان بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی با آماده‌سازی بسته‌های فرهنگی و پک بهداشتی همراه با لوح تقدیر از ۴۰ خانواده شهدا با حفظ اصول بهداشتی بیماری کووید ۱۹ تجلیل کردند.

وی تصریح کرد: والدین شهدا با تربیت فرزندانی بصیر و انقلابی سهم بزرگی در به ثمر رسیدن و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند‌، ایثار و از خودگذشتکی خانواده شهدا در عرصه‌های مختلف  و تقویت رویش تفکر انقلابی در بین جوانان وظیفه مهم و ذاتی نهادهای انقلابی است

مسوول بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌شرقی برگزاری جشنواره « کرونا ضد» و شرکت بیش از ۱۰۰ اثر در این جشنواره،  طراحی و ساخت دستگاه مه‌پاش حرارتی (فوگر حرارتی)  توسط دانشجویان نخبه بسیج دانشجویی را از دیگر اقدامات بسیج دانشجویی اعلام کرد.

انتهای پیام/60020/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول