اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

تاکنون 78 پس‌لرزه در دماوند ثبت شده است

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: از بامداد 19 اردیبهشت تا کنون 78 پس لرزه در دماوند و بر روی گسل مشا ثبت شده است.

تاکنون 78 پس‌لرزه در دماوند ثبت شده است

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: از ساعت 11 و 30 دقیقه جمعه 19 اردیبهشت ماه تا بامداد امروز 78 پس لرزه بر روی گسل مشا و منطقه دماوند اتفاق افتاده است که بزرگترین پس لرزه آن در ساعت 2 و 19 دقیقه بامداد جمعه بوده است که قدرت آن 3.9 ریشتر محاسبه شده و بامداد امروز نیز در ساعت 2 و 51 دقیقه پس لرزه‌ای با قدرت 3,8 ریشتر اتفاق افتاده است.

وی بیان داشت: یک پیش لرزه 2.9 ریشتری و یک زلزله 5.1 ریشتری نیز در روز جمعه بر روی این گسل ثبت شده است و مجموعا تاکنون 80 لرزه بر روی گسل مشا اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تصریح کرد: این پس لرزه‌ها طبیعی است و همچنان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در خصوص زلزله در تهران در آماده‌باش قرار دارند و با توجه به این که زلزله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌توان پیش بینی کرد و علم بشر آنقدر پیشرفت نکرده است که بتواند میزان قدرت زلزله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از قبل پیش بینی و اعلام کند، بنابراین آماده‌باش‌ها همچنان ادامه دارد و مردم هم باید آموزش‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این خصوص ببینند.

درجاتی اضافه کرد: این که مطرح می‌شود گسل‌های تهران فعال شده است اشتباه است، بلکه گسل‌ها لرزه‌زا هستند و قابلیت ایجاد لرزش در محدوده مشخص را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا آمادگی لازم برای وقوع یک زلزله 6 تا 7 ریشتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، گفت: قطعا ما برای تهران بزرگ با چنین جمعیت و بافتی آمادگی لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نداریم ولی در حد امکانات و نیروهای موجود این آمادگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با بحران‌های بعد از زلزله خواهیم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا امکانات اعلام هشدار سریع به مردم در خصوص وقوع زلزله به مردم وجود دارد، گفت: زلزله از قبل قابل پیش بینی نیست ولی در صورت وقوع پیش لرزه امکانات لازم از طریق مخابرات برای اعلام هشدار سریع وجود دارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول