اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نذر‌هایی که بر زمین نماند + فیلم و عکس

رمضان امسال٬ عطر و بوی دیگری دارد؛ بیماری منحوس٬ در مقابل اعتقادات مذهبی شکست خورده است. ترویج فرهنگ افطاری ساده از جمله اهدافی است که می‌تواند با کاهش تجمل‌گرایی از زیبایی رمضان لذت بیشتری برد.

نذر‌هایی که بر زمین نماند + فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، در ماه رمضان قرار داریم، ماهی که خداوند٬ برکت خود‌را بیش از پی٬ بر زمین نازل می‌کند؛ ماه خلوص و دلدادگی بندگان٬ در مناجات سحرگاهان است؛ماهی که طنین زیبای ربنا٬ دل‌های روزه‌داران را معطوف جلال و جبروت یگانه هستی‌بخش می‌کند و همراهش نسیمی از بهشت٬ بر سفره‌های ساده افطاری می‌وزد.

* سنت افطاری٬ امسال متفاوت از گذشته

افطاری‌دادن سنت دیرینه این ماه مبارک است. اما امسال ویروس منحوس کرونا٬ رمضان دیگری برای‌مان رقم زد.

در ماه‌رمضان امسال٬ برخلاف سال‌های گذشته٬ نمی‌توان بندگان را مهمان سفره‌های ساده افطاری کرد، از این‌ رو خیلی از افراد نذر‌های خود را  به‌گونه‌ای دیگر ادا می‌کنند.

 

توزیع غذای گرم٬ سبد رمضان و توزیع افطاری ساده از‌ جمله کارهای خیری است که امسال شاهد آن هستیم؛ برنامه‌ای که در نقاط مختلف در‌حال اجرا‌ شدن است‌. مشارکت‌های مردمی برای ادای نذر این‌بار رمضان خاصی را به تصویر کشید.

* ترویج فرهنگ افطاری ساده و دوری از تجمل‌گرایی

 

حجت‌الاسلام محسن‌قبادیان با بیان اینکه در روایات اسلامی برای اطعام‌دهی٬ سفارش شده است٬ گفت: با توجه به اینکه در ماه‌مبارک رمضان قرار داریم و در روایات و متون دینی نیز به اکرام و اطعام‌دهی نیازمندان٬ سفارش شده است، عده‌ای نیز در ماه رمضان با برپایی سفره‌های افطاری ادای نذر می‌کنند.

امام‌جمعه موقت زیراب٬ معتقد است حتی در‌ شرایطی که جامعه درگیر بیماری است می‌توان نذرهای افطاری را به‌گونه‌ای دیگر هدایت کرد و افزود: قرارگاه جهادی حضرت‌ام‌البنین سلام‌الله  با همکاری آستانه مبارکه امامزاده‌عبدالحق علیه‌السلام٬ تصمیم گرفتند با توجه‌ به شرایطی که بیماری کرونا در جامعه پدید آورد٬ افرادی که در سال‌های گذشته٬ نذر سفره‌افطاری و اطعام‌دهی داشتند به سمتی هدایت کنند که نذر آنها ادا شود و به‌اصطلاح روی زمین نماند.

قبادیان، ترویج فرهنگ افطاری‌ ساده را با توجه به فرمایشات مقام‌معظم‌ رهبری از برنامه‌های این ماه مبارک برشمرد و خاطرنشان کرد: بنا به دستور مقام‌معظم رهبری مبنی بر دادن افطاری‌های ساده٬ تصمیم بر آن شد در ایام ماه‌مبارک رمضان برای نشر این فرهنگ که هم افطاری داده شود و هم از تجملات جلوگیری کرد٬ متمرکز شدیم تا برنامه‌ای هم برای اجرای امر رهبری و هم برای ادای نذر کسانی که در ماه‌رمضان افطاری می‌دادند، داشته باشیم.

 

مسؤول قرارگاه جهادی حضرت‌ام‌البنین(س) با بیان اینکه آغاز این حرکت از روز دهم ماه‌ مبارک رمضان بود٬ افزود: از روز دهم ماه‌رمضان٬ مصادف با وفات حضرت‌خدیجه(س)٬ توزیع غذای گرم و افطاری ساده بین ایتام٬ نیازمندان و همچنین به نیت تبرک بین مردم دیگر آغاز کردیم و برآورد اولیه هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم و افطاری ساده در نظر گرفته شد که به امید‌خدا تا ۲هزار پرس پیش خواهیم رفت.

قبادیان با توجه به ویژگی‌های معنوی این بسته‌های غذایی٬ اظهار کرد: از ویژگی‌های این غذاها٬ آن است که متبرک به نمک آستانه‌مقدس امام رضا‌ (ع) است و در میان هر بسته‌غذایی یک متبرکه از آستانه امامزاده‌عبدالحق(ع) و همچنین دعای هفتم صحیفه‌سجادیه قرار داده‌ایم.

 

او با آرزوی رفع بلا از جامعه٬ افزود: دعای هفتم صحیفه سجادی٬ به دستور مقام معظم رهبری بود تا خوانده شود، به همین علت در بسته‌های افطاری قرار دادیم تا با قرائت این دعا٬ مخصوصا توسط کسانی که به اصطلاح دل‌شان شکسته و به خدا نزدیک‌تر هستند به نیت رفع‌ و دفع بلا٬ جامعه را به یک نفع معنوی برسانند و به زودی شاهد از‌بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

 

* نذرهایی که با عشق ادا می‌شود

رمضان امسال٬ عطر و بوی دیگری دارد؛ بیماری منحوس٬ در مقابل اعتقادات مذهبی شکست خورده است. ترویج فرهنگ افطاری ساده از جمله اهدافی است که می‌تواند با کاهش تجمل‌گرایی از زیبایی رمضان لذت بیشتری برد.

 

 

امسال شرایطی فراهم شد تا با توزیع افطاری ساده بین مردم٬ دل مؤمنان روزه‌دار را شاد کرد. نذرهایی که به سمت دیگری هدایت شد تا با عشق بیشتری ادا شود.

بسته‌های افطاری٬ هرچند ساده اما شمیمی از بهشت با خود همراه دارد که برکت آن‌ را می‌توان حس کرد.

 

 

رمضان٬ ماه نیایش‌های عاشقانه با معبود٬ فرصتی برای همدلی بیشتر و معجزات زمینی شده است.

گزارش از معظمه نقی‌پور

انهای پیام/۸۶۰۱۵/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول