اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پروازهای خارجی، مهمترین عامل کرونا در لارستان/ 6 نفر از بهبودیافتگان در فارس، پلاسما اهدا کردند

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان، پروازهای خارجی را مهم‌ترین عامل ابتلای مردم لارستان به ویروس کووید ۱۹ عنوان کرد.

پروازهای خارجی، مهمترین عامل کرونا در لارستان/ 6 نفر از بهبودیافتگان در فارس، پلاسما اهدا کردند

محمدحسین کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، یکی از مشکلات عمده لارستان را در مدیریت بیماری «کرونا»، پروازهای خارجی عنوان کرد و اظهار داشت: پروازهای خارجی لارستان که مسافران آن عمدتاً افاغنه و اعراب خلیج‌فارس هستند، مهم‌ترین عامل انتقال ویروس به مردم این خطه از استان است.

وی با اشاره به ابتلای ۱۱۸ نفر در لار و اوز به ویروس کووید ۱۹ گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز ۱۱۸ نفر در این شهرستان مبتلا شده‌اند که ۷۱ نفر بهبودیافته و دو نفر یکی در لار و یکی در اوز فوت کرده‌اند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان در ادامه با اشاره به لزوم انجام نمونه‌گیری از همه مسافرهای ورودی به لارستان،گفت: از ابتدا این موضوع را مطرح کردیم که از همه مسافران ورودی به فرودگاه لارستان نمونه‌گیری شود؛ اما گفته شد با توجه به پروتکل‌های موجود در وزارت راه نمی‌توان مسافران راه نگه داشت و تنها موارد مشکوک نمونه‌برداری شدند.

وی تأکید کرد: اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان، از این هفته همه مسافران ورودی به این شهرستان به لحاظ تست کرونا نمونه‌گیری می‌شوند.

مسئول پلاسمادرمانی بیماران کرونایی همچنین بااشاره به استخراج پلاسما از بیماران کرونایی اظهار داشت: در کشور این اقدام انجام می‌شود و در فارس نیز تاکنون از شش نفر پلاسما گرفته و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده‌ایم.

کریمی بااشاره به اینکه پلاسمای خارج‌شده از بدن بیمار کرونایی می‌تواند به بهبود بیماران کرونایی دیگر کمک کند، بیان داشت: در بدن فرد آلوده به کرونا، آنتی‌بادی‌هایی وجود دارد که می‌تواند استخراج‌شده و به بیمار دیگر تزریق شود و اثرات ویروس را تا حدی خنثی کند.

وی افزود: تزریق پلاسما در فارس تاکنون بر روی بدن یک بیمار توسط دکتر مقدمی انجام و مؤثر واقع ‌شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول