اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سالمند کرونایی در زنجان نداریم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در استان گفت: در بین سالمندان زنجانی مورد مشکوک به کرونا وجود ندارد.

سالمند کرونایی در زنجان نداریم

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 21 هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی زنجان وجود دارد که شامل افراد با معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی و اعصاب و روان است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: 679 نفر از افراد تحت پوشش در مراکز شبانه‌روزی سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی در سلامت کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان، بیماران اعصاب و روان و معلولین و در سطح استان زنجان فعال هستند، اظهارداشت: نزدیک به 3 میلیارد ریال در قالب کمک هزینه خرید لوازم بهداشتی به صورت متمرکز و استانی به افراد دارای معلولیت پرداخت شده است.

محمدی قیداری گفت: همچنین بیش از 5 میلیارد ریال نیز در قالب تأمین وسایل بهداشتی و درمانی و ضدعفونی کردن مراکز شبانه‌روزی برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه آموزش نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است، افزود: در این زمینه 37 پمفلت آموزشی تهیه شده که به جامعه هدف ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آموزشی و پیشگیرانه در استان بسیار مطلوب بوده است، تصریح کرد: در بین سالمندان زنجانی مورد مشکوک به کرونا وجود نداشته است.

محمدی قیداری ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه کرونا از نظر اقتصادی نیز مشکلاتی برای جامعه داشته است، از همین رو از سوی ستاد اجرایی فرمان امام راحل نیز 354 میلیون تومان به مددجویان زنجانی کمک شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول