اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار درباره انتقال «پاتریوت» آمریکا از عربستان به عراق

یک کارشناس امنیتی عراق درباره رویکرد آمریکا برای انتقال سامانه دفاع موشکی پاتریوت از عربستان سعودی به عراق و استقرار آن در پایگاه‌های منطقه کردستان و کرکوک هشدار داد.

هشدار درباره انتقال «پاتریوت» آمریکا از عربستان به عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امیر عبدالمنعم الساعدی» کارشناس امنیتی عراق با اشاره به اقدام آمریکا برای خارج کردن سامانه پاتریوت از عربستان سعودی، درباره انتقال این سامانه به عراق هشدار داد.

الساعدی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» گفت که احتمال آن وجود دارد که آمریکا این سامانه را از عربستان به عراق برای حمایت از عناصر تروریستی داعش در مقابل ضربات الحشدالشعبی و نیروهای امنیتی، انتقال دهد.

او افزود که آمریکا سعی دارد حضور خود در عراق را تقویت کند و در مناسبت‌های مختلف تلاش کرده به «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر جدید عراق نزدیک شده و زمینه را برای گفت‌وگوها در ماه‌های آینده به منظور امضای توافقنامه جدید در خصوص باقی ماندن نیروهایش در داخل عراق فراهم کند.

این کارشناس امنیتی همچنین گفت که افزایش روند عملیات‌های تروریستی پیش از اعطای رأی اعتماد به دولت الکاظمی با هدف اعمال فشار بر فراکسیون‌های سیاسی به منظور موافقت با دولت وی صورت گرفت تا به این ترتیب این فراکسیون‌‌ها در برابر حوادث امنیتی که رخ می‌دهد، مسئول نباشند.

الساعدی تصریح کرد که طرف آمریکایی طرح جدیدی را با هدف تمرکز در پایگاه‌های نظامی به دور از تیررس موشک‌های مقاومت آغاز کرده است و انتظار می‌رود که سامانه پاتریوت نیز از عربستان به کرکوک یا کردستان منتقل شود و یا از آن به عنوان سامانه سیار بر حسب مناطق حضور تروریست‌ها استفاده شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول