اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس آنقدر ضعیف شده که نقشی در مسائل ندارد

نماینده مردم مهریز در مجلس در موافقت با اصلاح قانون آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: مجلس آنقدر ضعیف و نحیف شده که در مسائل کشور نقش آن چنانی ندارد، لذا کمیسیون آیین‌نامه باید پیشنهاد 4 برابر شدن حقوق‌دانان معرفی شده را به صحن ارائه می‌داد.

مجلس آنقدر ضعیف شده که نقشی در مسائل ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت) و در جریان بررسی اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس و در موافقت با نحوه معرفی و رأی دهی به حقوقدانان شورای نگهبان اظهار داشت: در موضوع فوق معرفی حقوقدانان شورای نگهبان به مجلس تا پیش از آن این گونه بوده است که دو برابر به مجلس معرفی می‌شدند و مشکلی هم نداشتیم ولی وقتی قوه قضائیه افرادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مجلس معرفی می‌کند نباید انصراف دهند.

وی افزود: ای کاش کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس پیشنهاد 4 برابر شدن تعداد حقوقدانان معرفی شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مجلس می‌داد.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مجلس آنقدر ضعیف و نحیف شده است که در مسائل کشور نقش آن چنانی ندارد، لذا باید برای حفظ اقتدار مجلس قانون فعلی اجرا شود و نباید کاری کنیم که نقش مجلس کاهش پیدا کند.

وی گفت:‌ اوضاع کشور و مشکلات اقتصادی خیلی خراب است و متأسفانه مجلس هم توجهی به آن نمی‌کند.

صباغیان در پایان گفت: نمایندگان مجلس به اندازه برنامه 20:30 شبکه 2 سیما نقشی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ندارند و کاری هم برای مردم نکرده‌اند.

کواکبیان: انتخاب حق طبیعی نمایندگان مجلس است

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس در موافقت با اصلاح کلیات قانون آیین نامه داخلی مجلس درباره نحوه معرفی و رای دهی به حقوقدان شورای نگهبان اظهار داشت: چرا نباید دست مجلس برای انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان باز باشد؟ این موضوع حق طبیعی نمایندگان است و مجلس برای آیندگان قانون می‌نویسد نه آیت‌الله رئیسی و قوه قضائیه فعلی.

وی گفت: نباید این گونه باشد که 3 حقوقدان شورای نگهبان به مجلس معرفی شوند و ما هم صلوات بفرستیم و آنان رأی بیاورند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکان انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان که به مجلس معرفی شده‌اند باید برای پارلمان وجود داشته باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول