اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گلوبال‌تایمز: چین با تقویت زرادخانه‌ اتمی باید مقابل جنگ‌طلبی آمریکا ایستادگی کند

یک روزنامه چینی در گزارشی تأکید کرد پکن با افزایش زرادخانه‌های اتمی خود باید بازدارندگی را برای مقابله با جاه‌طلبی‌های جنگ‌طلبانه ایالات متحده ایجاد کند.

گلوبال‌تایمز: چین با تقویت زرادخانه‌ اتمی باید مقابل جنگ‌طلبی آمریکا ایستادگی کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سردبیر روزنامه چینی «گلوبال‌تایمز» در مقاله‌ای نوشت که پکن می‌بایست به منظور مهار و مقابله با جنگ‌طلبی آمریکا، زرادخانه کلاهک‌های اتمی خود را افزایش دهد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی» که این گزارش را بازنشر داده بود، «هو شیجین» سردبیر گلوبال تایمز در مقاله‌ای نوشت که چین یک کشور «صلح‌طلب» است که هرگز نخواسته اولین کشوری باشد که از تسلیحات اتمی استفاده می‌کند.

وی سپس ادامه داد، با اینحال، پکن می‌بایست تعداد کلاهک‌های اتمی خود را به یکهزار کلاهک افزایش دهد تا بازدارندگی قدرتمندی برای «شکل‌دهی به رویکرد آمریکا در قبال چین» ایجاد کند.

طبق این گزارش، چین در حال حاضر،حدود ۳۰۰ کلاهک اتمی دارد و گلوبال تایمز تأکید کرد که تقویت توانمندی اتمی چین موجب می‌شود که ایالات متحده «بی‌منطق فاصله خود را (با چین) حفظ کند».

شیجین تأکید کرد:‌«ممکن است برخی افراد مرا «جنگ‌طلب» خطا کنند زیرا خواستار افزایش کلاهک‌های هسته‌ای یک کشور شده‌ام اما این افراد باید این برچسب را به سیاستمداران آمریکایی بزنند که آشکارا به دنبال دشمنی با چین هستند».

وی سپس ادامه داد که خواستار «همزیستی مسالمت‌آمیز» چین و آمریکا است اما با توجه به اینکه واشنگتن «تنها به قدرت و زور اعتقاد دارد»، چین نمی‌تواند در عرصه جهانی «تسلیم» اینگونه رفتارهای آمریکا شود.

مقاله گلوبال تایمز درست یک روز بعد از آن منتشر شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، خواستار توافقی میان واشنگتن، پکن و مسکو برای کنترل مؤثر تسلیحات تأکید کرد.

ترامپ به طور مکرر خواستار پیوستن چین به مذاکرات برای تجدید توافق «استارت نو» (توافق تسلیحات اتمی میان روسیه و آمریکا که فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود)، شده است اما پکن تاکنون علاقه‌ای برای مشارکت در این توافق از خود نشان نداده است.

در هفته‌های اخیر، تنش‌ها میان ایالات متحده آمریکا و چین به دنبال اتهام‌زنی واشنگتن به پکن در خصوص شیوع ویروس «کرونا» در جهان تشدید شده است.

واشنگتن مدعی است که پکن در زمینه شیوع ویروس کرونا به خوبی اطلاع‌رسانی نکرده است و اینکه کووید-19 از آزمایشگاهی در شهر «ووهان» چین بیرون آمده است و در جهان شیوع پیدا کرده است.

با اینحال، چین تمامی این ادعاها را بی‌اساس خوانده و دائماً از ایالات متحده آمریکا خواسته تا شواهدی را برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر پنهانکاری چین یا نقش این کشور در شیوع کرونا ارائه دهد که واشنگتن تاکنون هیچ‌گونه سندی در این زمینه ارائه نکرده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه اطلاع رسانی worldometers، تاکنون چهار میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۳۷ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این میان ۲۸۰ هزار و ۴۷۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون ۴۴۳ هزار و ۱۹۷ نفر بهبودی پیدا کرده‌اند. 

ایالات متحده آمریکا همچنان با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مبتلا و نزدیک به ۷۹ هزار قربانی، بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد.

علیرغم آنکه اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹، ویروس ناشناخته کووید-۱۹ در شهر ووهان چین شروع به شیوع کرد اما اقدامات پکن در قرنطینه این شهر موجب شد که این ویروس در چین تحت کنترل درآید و در هفته‌های اخیر هیچ‌گونه مورد فوتی مرتبط با کرونا از چین گزارش نشده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول