اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیش‌بینی برداشت ۱۶۲۵ تن کلزا از مزارع شهرستان ری

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری از کشت ۱۶۲۵تن کلزا در بیش از ۶۵۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری خبر داد.

پیش‌بینی برداشت ۱۶۲۵ تن کلزا از مزارع شهرستان ری

محمد عباسی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه ری در میان شهرستان‌های استان تهران دارای رتبه نخست در تولید و کشت کلزا است، اظهار داشت: لزوم تناوب در کشت و وابستگی کشور به روغن در کنار استعداد شهرستان در کشت این محصول موجب شده با برنامه‌ریزی‌‌های اساسی کشت این دانه روغنی افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان ری با برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی، آموزش‌های چهره به چهره، ترویج مزایای کشت کلزا و ترویج مزایای کنترل آفات و علف‌های هرز زمین‌های منطقه، زمینه کشت مناسب کلزا را در سطح شهرستان فراهم کرده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در ادامه گفت: به صورت تقریبی ۶۵۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری زیر کشت کلزا قرار گرفته که بالاترین میزان کشت و برداشت در سطح استان تهران بوده و خرید تضمینی کلزا از سوی دولت در هر کیلوگرم حدود ۴۶۶۰تومان است.

عباسی تأکید کرد: میزان کشت و برداشت کلزا در شهرستان ری بیش از میانگین تعیین شده است و متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ری حدود ۲/۵ تن است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌ از ۱۶۲۵تن محصول برداشت شود.

وی اذعان داشت: با توجه به ارزش غذایی کلزا که حاوی ۴۰ تا ۴۵درصد روغن، ۱۷ تا ۲۶درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی ۵۰درصد پروتئین بوده کاشت این گیاه مفید و استراتژیک با مصرف آب اندک در صنعت روغن در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان ری قرار گرفته است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ری بذر کلزا را با قیمت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و بازرسان این اداره با مراجعه مکرر در زمان کاشت، داشت و برداشت توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول