اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرودخوانان دانش‌آموز؛ از اجراهای خیابانی تا کمک مؤمنانه+ فیلم و عکس

گروه‌های سرود دانش‌آموزی این روزها از همیشه فعال‌تر هستند؛ سرودخوانان دانش‌آموز در برنامه‌های مختلفی از اجراهای خیابانی تا رزمایش‌های «کمک مؤمنانه» مشارکت دارند و استقبال خوبی از فعالیت‌های آن‌ها شده است.

سرودخوانان دانش‌آموز؛ از اجراهای خیابانی تا کمک مؤمنانه+ فیلم و عکس

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: گروه‌های دانش‌آموزی که در طول سال تحصیلی همواره در فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند، بعد از پایان روزهای مدرسه هم بیکار نمی‌نشینند و در برنامه‌ها شرکت می‌کنند.

یکی از کارهایی که دانش‌آموزان در دوران تحصیل انجام می‌دهند، ایجاد گروه‌های سرود و توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری مربوط به حوزه موسیقی است.

فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری مدارس همزمان با تعطیلی مراکز آموزشی از اسفندماه سال گذشته، گرچه به‌صورت حضوری ملغی شده است؛ اما دانش‌آموزان فعالیت‌های مختلفی را در حوزه فرهنگی در فضای مجازی و اجراهای مختلف در برنامه‌های مناسبتی انجام می‌دهند.

به‌نوعی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دانش‌آموزی مدارس و مراکز آموزشی در این روزها که کشورمان با همه‌گیری ویروس کرونا درگیر است، تعطیل نشده و رویکردهای آن تغییر کرده است.

اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی سمنان؛ پیش از شیوع ویروس کرونا

ایجاد آرامش روانی؛ هدف نخست

شرایط کنونی کشور ایجاب می‌کرد تا فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های سرگرمی و تقویت آرامش روانی برای مردم در نظر گرفته شود.

به همین منظور، گروه‌های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و فعالان فضای مجازی دست به کار شدند و گروه‌های سرود دانش‌آموزی نیز به همین مناسبت، فعالیت‌های مختلفی را به مرحله اجرا درآوردند که یکی از آن‌ها، حضور در برنامه‌های متعددی بود که به مناسبت همه‌گیری ویروس کرونا در حوزه فضای مجازی، صداوسیما یا رسانه‌های رسمی کشور اجرا می‌شد.

این گروه‌ها تلاش کردند تا فضای موسیقایی باطراوتی را همراه با رعایت موازین مربوط به آن ایجاد کنند و این هدف به‌طور ظریفی به تحقق انجامیده است.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان؛ پیش از شیوع ویروس کرونا

پخش تولیدات دانش‌آموزی از رسانه‌ها

بسیاری از تولیدات گروه‌های سرود دانش‌آموزی در روزهای گذشته در بخش‌های مختلف صداوسیما و رسانه‌های مجازی و رسمی کشورمان منتشر شده است و بازخوردهای مثبت آن نشان می‌دهد این فعالیت‌ها می‌تواند اثرگذاری قابل‌توجهی بر مخاطبان داشته باشد.

سرودخوانان دانش‌آموز در بخش‌های مختلف در این دوره فعال شدند که یکی از آن‌ها، اجرا در کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متفاوتی بود که در حوزه فضای مجازی و توسط گروه‌های هنری و فرهنگی تولید می‌شد.

اجراهای متفاوت دانش‌آموزان با موضوعات مناسبتی در نماهنگ‌هایی که در این روزها تولید شد، نشان می‌دهد این بخش از ظرفیت قابل‌توجهی برای استفاده در سایر ایام سال نیز برخوردار است.

بازخوردهای مثبتی که از مردم و مخاطبان گروه‌های سرود دانش‌آموزی در شبکه‌های اجتماعی پس از تماشای نماهنگ‌های تولیدشده توسط آن‌ها دریافت می‌شود، نشان می‌دهد ظرفیت نوجوانان کشورمان در حوزه فرهنگ و هنر بیش از آنچه تصور می‌شود، است.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان

اجراهای محله‌ای؛ اقدامی نو

اجراهای محله‌ای و میدانی بخش دیگر کار گروه‌های سرود بود و آن‌ها تلاش کردند تا در مناسبت‌های مختلف به‌ویژه در اعیاد مذهبی همچون نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت (عج)، با حضور در محله‌ها، شهرها و روستاهای مختلف با اجراهای زیبای محله‌ای و میدانی خود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت گرفت، جمعی از مخاطبان و مردم را به میدان تماشا بیاورند.

این گروه‌ها به‌صورت منسجم و برنامه‌ریزی‌شده و با هدایت مربیان خود، با حضور در محله‌ها و به‌صورت میدانی به اجراهای جالبی پرداختند.

آن‌ها تلاش کردند تا بخشی از مفاهیمی را که در گذشته در قالب اجراهای صحنه‌ای به مخاطبان ارائه می‌کردند، به این شکل به عرصه بیاورند و به‌صورت خیابانی و میدانی به مخاطب تقدیم کنند.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان

اجرا در رزمایش‌های کمک مؤمنانه؛ تلفیق هنر و خیرخواهی

اجرا در برنامه‌های مختلف نظیر رزمایش‌های «کمک مؤمنانه» و فعالیت‌های مختلفی که دستگاه‌های اجرایی و نهادها در دوران کرونا اجرا می‌کردند، بخش دیگری از فعالیت‌های گروه‌های سرود دانش‌آموزی در این دوران بود.

مفاهیم متعددی با موضوعات کمک به همنوع، حفظ و تقویت انسجام و وحدت بین مردم، بسیج آحاد مردم برای کمک به نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا، اجرای پویش‌های مختلف با موضوعات حمایت از یکدیگر و مضامین انسان‌دوستانه در گروه‌های سرود دانش‌آموزی گنجانده شد.

این اهداف در برنامه‌های مختلف ازجمله رزمایش «همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه» به اجرا درآمد و حس نوع‌دوستی و کمک به همنوع را در نیکوکاران، خیران و آحاد مردم خوب کشورمان زنده‌تر از قبل کرد.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان

برنامه‌های رمضانه؛ خواستار اجراهای دانش‌آموزی

فعالیت‌هایی که در این بخش صورت گرفت، از شبکه‌های مختلف صداوسیما و همچنین رسانه‌های رسمی و فضای مجازی به‌طور گسترده منتشر شد و بازخوردهای مثبتی بین مخاطبان داشت.

اجرا در برنامه‌های رمضانه نیز یکی دیگر از فعالیت‌های گروه‌های سرود دانش‌آموزی در این مدت بود که این روزها شاهد آن هستیم.

فعالیت‌های مختلفی در زمان‌های افطار و سحر و همچنین در طول روز در اجراهای رمضانه صورت می‌گیرد که می‌توان از شبکه‌های صداوسیما، رسانه‌های رسمی و فضای مجازی شاهد آن بود.

اجرای گروه‌‌های سرود دانش‌آموزی سمنان

اجرا در برنامه‌های کودکانه صداوسیما

اجرا در برنامه‌های صداوسیما به‌ویژه برنامه‌های کودکانه یکی دیگر از فعالیت‌های بود که گروه‌های سرود دانش‌آموزی به‌صورت پرحجم به ایفای آن اقدام می‌کنند.

به‌نوعی بخشی از زمان برنامه‌های صداوسیما به فعالیت‌های گروه‌های سرود به‌ویژه گروه‌های سرود دانش‌آموزی اختصاص یافته است تا به این طریق، آرامش روانی و فکری به جامعه بازگردانده شود.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان

مدارس و نقش مهم شکوفایی استعدادها

به‌هرحال، فعالیت در گروه‌های مدرسه‌ای یکی از جایگاه‌های است که می‌تواند به پرورش خلاقیت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان، نوجوانان و آینده‌سازان کشورمان کمک بسزایی کند.

از این‌رو، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی در این بخش باید از سوی آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی جدی‌تر گرفته شود.

حضور و فعالیت در گروه‌های سرود یکی از علاقه‌مندی‌های ویژه دانش‌آموزان در طول دوران تحصیل بوده و به همین خاطر، می‌توان با فعال‌سازی هر چه بیشتر این بخش به شکوفایی استعدادهای نوجوانان در این حوزه و انجام فعالیت‌های موسیقایی باطراوت و بااصالت در این حوزه اقدام کرد.

اجرای گروه‌ سرود دانش‌آموزی سمنان

این ویدئوها را ببینید:

شماری از دانش‌آموزان در گروه سرود «اسوه» ویژه‌برنامه «همسفره» را با موضوع رزمایش «کمک مؤمنانه» اجرا کردند.

کاروان شادی «نسیم انتظار» که به مناسبت نیمه شعبان در سرخه به راه افتاد؛ این کاروان که متشکل از شماری از دانش‌آموزان افغانستانی در گروه سرود «میثاق» بود، به مناسبت میلاد مسعود منجی عالم بشریت (عج) در خیابان‌ها و اماکن مختلف برنامه اجرا کردند.

عکس‌ها: علی ابک- امیرحسین کاشی‌منش- سیدایمان تقوی

انتهای پیام/2568/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول