اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

وزیر جهاد کشاورزی: طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به عرصه‌ها اجرا می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح «یاوران تولید» با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت اعضاء هیات علمی و محققان موسسات مراکز تحقیقاتی برای تسهیل انتقال دانش به عرصه‌های تولیدی با اولویت کشت بهاره محصولات استراتژیک اجرا می شود.

وزیر جهاد کشاورزی: طرح «یاوران تولید» با هدف انتقال دانش به عرصه‌ها اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در نامه‌ای خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، تصریح کرد: در راستای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی با هدف ارتقای خوداتکایی در تولید غذا بر اساس و برنامه‌های اعلامی و به منظور تعامل هر چه نزدیک‌تر همه واحدهای اجرایی و تحقیقاتی و افزایش اثربخشی علم و فناوری در عرصه‌های تولیدی، ضروری است طرح «یاوران تولید» با هدف بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت و اعضاء هیات علمی و محققان و موسسات و مراکز تحقیقاتی به طور موثر و حداکثری، با اولویت کشت بهاره محصولات استراتژیک در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: حضور هدفمند اعضای هیات علمی و محققین به ویژه محقق - مروجان ارشد و محققان معین استانی در بازدید‌ها و برنامه‌های نظارت و پایش عرصه‌های تولیدی، متناسب با تخصص و تجارب آنها، بر اساس  برنامه‌هایی که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، طراحی و ابلاغ می شود، الزامی است.

این نامه تاکید می‌کند: لازم است تیم‌های پایش و نظارت، متشکل از کارشناسان بخش‌های اجرایی و محققان، تحت نظارت مستقیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عرصه‌های تولیدی اعزام و چالش‌های تولید را بررسی نمایند. انتظار می‌رود این گروه همزمان یا بلافاصله پس از هر بازدید، راهکارهای عملی برای رفع این چالش‌ها را ارائه و انجام توصیه ها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

این نامه می‌افزاید: ضروری است سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در تعامل نزدیک با روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساز و کار لازم برای اولویت دهی حضور محققین در عرصه، ایجاد انگیزه لازم و پایش عملکرد را به همه واحدهای ذیربط ابلاغ نمایند، به نحوی که بخش عمده توان محققان در سال جاری به این مهم اختصاص یافته و مسیر انتقال دانش و عرصه‌های تولیدی تسریع و تسهیل گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول