اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از آگاهی محدود مردم پیرامون وقف تا اجاره 14 هزارتومانی مغازه‌ای در شهرکرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با حضور در دفتر خبرگزاری فارس از تحریریه این رسانه بازدید و توضیحاتی پیرامون موقوفات استان ارائه کرد.

از آگاهی محدود مردم پیرامون وقف تا اجاره 14 هزارتومانی مغازه‌ای در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری با حضور در دفتر خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری از تحریریه این رسانه بازدید کرد.

مطالبه‌گری باعث رشد جوامع می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه رسانه در پویایی و توسعه جامعه نقش ارزنده‌ای دارد، گفت: یکی از عوامل بالندگی مطالبه‌گری است، هرگاه مطالبه‌گری کم شود رشد جوامع هم کند می‌شود.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد در چهارمحال و بختیاری مطالبه‌گری با حد مطلوب فاصله دارد، یا جایگاه رسانه توسط مسؤولان جدی گرفته نشده و یا رسانه‌ها جسارت لازم را ندارند.

امیری خاطرنشان کرد: همه مدعی هستند که کار می‌کنند و وظایف را به نحواحسن انجام می‌دهند و این رسانه است که باید صحت و سقم این ادعاها و نتیجه کار نهادها را رصد کند.

آگاهی محدود مردم استان از وقف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مؤثر رسانه در ترویج فرهنگ وقف، اظهار داشت: آگاهی مردم استان از وقف، وظایف اوقاف و اثر وقف در توسعه، تولید و اشتغال بسیار محدود است.

وی از رشد موقوفات نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: موقوفه مشارکتی حضرت زهرا(س) پس از خراسان رضوی در چهارمحال و بختیاری آغاز و اوراق مشارکت آن پخش شد.

امیری ادامه داد: به‌زودی موقوفه‌ای به نام ایشان خریداری و از منفعت و درآمد آن برای نشر معارف فاطمی استفاده خواهد شد.

با مبالغ کم هم می‌توان واقف بود/اوقاف ثبت‌کننده موقوفات است نه صاحب آن‌

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از وقف یک قرآن کوچک تا وقف‌های بزرگ امکان‌پذیر است، توضیح داد: این بستر در استان فراهم شده است که با مبالغ کم افراد در زمره واقفان قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: متاسفانه این تصور غلط وجود دارد که هرچه وقف شود سازمان اوقاف صاحب آن می‌شود در حالیکه این سازمان فقط موقوفات را ثبت می‌کند و مردم می‌توانند خود متولی وقفشان باشند.

امیری با بیان اینکه برخی وقف‌ها صرفا شفاهی گفته شده و مدرک محکمی دال بر موقوفه بودن آن‌ها وجود ندارد، افزود: عمده موقوفه‌خواری‌ها در این موارد رخ می‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: چنانچه مردم به اشتباه در موقوفه‌ای خانه ساخته و یا زراعت کرده‌اند قرار نیست بیرون شوند، حقشان محفوظ است و راهکارهایی برای حلال شدن مالشان وجود دارد.

وی با بیان اینکه وقف بن‌بست نیست، گفت: مردم بدانند که وقف باعث پایداری منطقه می‌شود.

امیری عنوان کرد: قران، کتب ادعیه، فرش و سایر وسایل وقفی در امامزاده‌ها تا زمانیکه قابل استفاده است باید استفاده شود و در صورت مستعمل شدن با مجوز نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف تبدیل به احسن می‌شود.

ساماندهی اجاره‌بهای موقوفات/ اجاره 14 هزار تومانی یک مغازه در شهرکرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از اجاره‌بهاهای موقوفات عادلانه نیست، توضیح داد: اجاره قریب به ۱۰۰۰ رقبه منقضی و نیازمند ساماندهی و بروز شدن است.

امیری ادامه داد: مغازه‌ای در بهترین نقطه شهرکرد فقط ۱۴ هزار تومان اجاره پرداخت می‌کند و در مقابل کوچکترین افزایشی مقاومت می‌کند.

انتهای پیام/68023/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول