اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جایی که عشق و مهربانی موج می‌زند

شیوع ویروس کرونا سبب ‌تجلی جلوه‌های ایثار و فداکاری در جای جای میهن عزیزمان ایران، شده و همت بالا و عزم راسخ مردم ایران را به منصه ظهور گذاشت تا با اتحاد و همدلی و کمک های مومنانه، این روزهای سخت را سپری نمایند.

جایی که عشق و مهربانی موج می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در تاریخ ایران روزهای پرشماری از خلق حماسه و افتخار در عرصه‌های مختلف دیده می‌شود. از انقلاب شکوهمندی که سلسله ظلم و ستم را از این سرزمین برچید، از روزهای 8 سال دفاع مقدس که هر روزش سرشار از ایثار و فداکاری بوده و ‌برگ‌های زرین دیگری همچون همدلی آحاد ملت در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله حک شده است.

حالا کرونا بیش از 2 ماه است که در ایران سایه افکنده است و در این مدت باز هم مردم ایران در کمک و یکدلی حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند تا نشان دهند که به راستی لقب ایران سرزمین شیران برازنده این دیار است.

این روزها، با شیوع بیماری کرونا، همدلی، کمک و یاری رساندن به هم‌وطنان کم بضاعت و به فرمایش مقام معظم رهبری، کمک‌های مومنانه هر روز پر رنگ‌تر می‌شود و هر کسی با هر توانی در هر گوشه‌ای از این آب و خاک گوشه‌ای از کار را به دست گرفته تا این روزها راحت‌تر سپری شوند.

برایم از فردی می‌گویند که این روزها‌ برای کمک به مردم نیازمند شهرش کمر همت بسته و بسان روزهای جنگ که با دشمن می‌جنگید، امروز نیز به میدان آمده است، برایم از افتخار‌آفرینی مردی خوشنامی می‌گویند و این اخبار خوبی که می‌رسد ترغیبم می‌کند تا به دیدنش بروم تا ببینمش و حرف‌هایش را بشنوم.

سراغ حسین افتخاری می روم، خیّری که از همان روزهای ورود کرونا به کشور در کمک و امداد به مردم در صف اول بود.

او  مدیر پمپ بنزین افتخاری واقع در اتوبان شهید کسایی است، کسی که از همان بروزهای نخستین ورود ویروس کرونا به کشور که به دلیل اینکه پمپ بنزین‌ها یکی از محل‌های وضعیت قرمز اعلام شد، جهت قطع زنجیره انتشار این ویروس دست به کار شد

افتخاری می گوید:  کلیه مراحل بنزین زدن به خودروها توسط متصدیان پمپ بنزین صورت گرفته و از رانندگان خواستیم که از خودروهای خود پیاده نشوند.

وی گفت: در همان اوایل، بیش از 5000 ماسک به صورت رایگان بین مشتریان توزیع کردیم که در هفته‌های بعدی هم ادامه داشته و همچنین تعدادی زیادی ماسک و لباس کرونا و محلول ضدعفونی در مناطق محروم توزیع کردیم.

وی با اعلام اینکه خدمت به مردم افتخار من است، افزود: خدمت به مردم شهرم را وظیفه خود  می دانم و نهایت تلاشم این است که بتوانم در این تلاش جهادی نقشی داشته باشم و باید عنوان کنم‌ تعداد همکاران خود را در پمپ بنزین افزایش دادم تا بتوانیم بهتر و بیشتر به مردم خدمت کنیم.

مدیر پمپ بنزین افتخاری گفت: من هر کاری کرده‌ام وظیفه‌ام بوده و منتی هم ندارد، ما ملت و مسئولان قدرشناسی داریم و باید عنوان کنم خود وزیر نفت به من زنگ زده و از اقدامات صورت گرفته در این پمپ بنزین تقدیر کردند که برایمان بسیار ارزشمند بود.

افتخاری با اشاره به اینکه نباید به هیچ عنوان از شرایط به وجود آمده سواستفاده شود، گفت: در حال حاضر درآمد پمپ بنزین به نصف کاهش یافته، در صورتی که هزینه‌ها هم افزایش یافته است، اما این دلیل نمی‌شود که در خدمات خود کوتاهی نماییم و از مردم عزیز نیز می‌خواهم که این روزها بیشتر رعایت حال افراد نیازمند را نمایند.


وی گفت: من در 14 سالگی به عنوان بسیجی در خط مقدم جبهه حضور داشتم و حالا این یک جنگ دیگر است و‌ نوع جنگ و جبهه‌ها متفاوت شده و اینبار پزشکان و پرستاران در خط مقدم بوده و بسیجان هم به شکل جهادی در ضدعفونی امکان عمومی و‌تهیه ماسک رایگان در کنار ملت شریف ایران مددرسان بودند .وی افزود: تبریز به شهر اولین‌ها معروف است و امیدوارم حماسه دیگری نیز در اتحاد و همدلی خلق کنیم و نشان دهیم که همچنان آذربایجان، سر ایران و دیار سرداران شهید باکری‌های و شفیع‌زاده‌ها ست که همچنان افتخارآفرین بوده و انشاالله به زودی به رعایت کردن مسائل بهداشتی کرونا را شکست خواهیم داد.

وی در مورد برخورد مسافرین در این پمپ بنزین گفت: خوب تعداد مسافرین نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی داشته و مردم سفرهای خود را کم کرده بودند که جا دارد از عزیزانی که مسافرت نرفتند و در خانه‌های خود ماندند تشکر نمایم.

افتخاری در مورد خاطره‌ای در این ایام گفت: خودرویی با 5 نفر نگه داشتند تا بنزین بزند که وقتی 5 تا ماسک به آنها دادیم، ابتدا فکر کردند  بابت ماسک‌ها باید هزینه ای بپردازند و ‌وقتی گفتیم رایگان است پدر خانواده باورش نمی‌شد و چشم های پر از اشک شد که برای پیدا کردن ماسک در روزهای نخست چقدر تلاش کرده بود و به در بسته خورده بود.

روز شهادت سردار سلیمانی تلخ‌ترین روز زندگی‌ام بود

این شهروند نیکوکار تبریز از ارادت خود به شهید سردار سلیمانی سخن گفته و عنوان کرد:  صبح روزی که خبر شهادت سردار سلیمانی انتشار یافت گویا یکی از عزیزانم را از دست دادم و دنیا روی سرم خراب شد.

وی گفت: من هیاتی و حسینی هستم و بیش از 10 سال است که هیات  ‌عزاداری ما مزین به عکس‌های سردار سلیمانی بوده است و بعد از خبر شهادت این سردار پرافتخار، اولین بنرهای این عزیز از دست رفته در تبریز را من ساعت 9 صبح زده  و در مراسم تشییع در تهران از دانشگاه تهران تا میدان آزادی پرچم‌های عزاداری هیات خود را زدیم و امکان حضور تعداد زیادی از همشهریان را در مراسم عزاداری سردار فراهم کرده و از آنجا هم 2 دستگاه اتوبوس و یک وانت از وسایل هیات روانه کرمان کردیم و در کرمان هم برای سردار سلیمانی عزاداری کرده و پرچم‌های هیات خود را در حسینه‌ سردار سلیمانی هم پرپا کردیم.

 خدا روحش را شاد کند که مایه سرافرازی ایران و اسلام بوده و روز شهادتش یکی از تلخ‌ترین روزهای زندگی‌ام بود.


انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول