اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش کیفیت هوا‌ و گرد و خاک در غرب کشور/خنکی هوا در سواحل خزر

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در استان‌های مرکزی، قم و تهران، سواحل شرقی خزر و غرب کشور وزش باد قابل ملاحظه است و در نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوا‌ و گرد و خاک در غرب کشور/خنکی هوا در سواحل خزر

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش‌ها شدت دارد، همچنین در مناطقی از شمال‌غرب، سواحل خزر و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، البرز و قزوین رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: اوایل امشب به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی و سواحل خزر بارش در سواحل شمالی و خراسان شمالی آغاز می‌شود، همچنین کاهش نسبی دما نیز در این مناطق خواهیم داشت. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه 22 اردیبهشت در شمال‌غرب، سواحل خزر و شمال‌شرق، بارش‌ها ادامه دارد و در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده داریم که شدت بارش‌ها در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه بارش‌ها در شمال‌غرب کاهش می‌یابد، اما در شمال‌شرق و سواحل خزر باران‌ها ادامه دارد و به تدریج در اواخر وقت، سامانه بارشی از شمال‌شرق کشور خارج می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه 24 اردیبهشت سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب وارد می‌شود و موجب بارش باران در این منطقه خواهد شد و روز پنج‌شنبه در شمال‌غرب بارش پراکنده و در سواحل خزر و شمال‌شرق بارش باران پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در استان‌های قم، مرکزی، استان تهران، سواحل شرقی خزر و نیمه غربی کشور وزش باد قابل ملاحظه است که در نوار غربی کشور کاهش کیفیت هوا، کاهش دید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان افزود: روز آینده وزش باد شدید موقت در غرب و جنوب‌غرب کشور، استان تهران، استان مرکزی، غرب اصفهان، استان سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه روز 23 اردیبهشت در استان‌های یزد، کرمان، تهران، خوزستان و شرق کشور وزش باد شدید موقت داریم. 

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 5 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: آسمان پایتخت فردا صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25  15 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول